کد مطلب: 

278789

کاهش ارزش توییتر به کمتر از نصف؛ نتیجه مدیریت ایلان ماسک

ایلان ماسک توییتر را پنج ماه قبل به مبلغ ۴۴ میلیارد دلار خرید، اما حالا گزارش‌ها نشان می‌دهد که حاصل مدیریت وی بر توییتر که انتقادهای زیادی هم به همراه داشته، کاهش ارزش آن به کمتر از نصف بوده است.
عکس

به گزارش سیتنا، یک ایمیل داخلی در شرکت توییتر که خبرنگاران آمریکایی آن را مشاهده کرده‌اند، آشکار کرد که ایلان ماسک ارزش فعلی توییتر را ۲۰ میلیارد دلار اعلام کرده است.

بنیان‌گذار تسلا این رسانه اجتماعی را پنج ماه قبل به مبلغ ۴۴ میلیارد دلار خرید، اما حالا گزارش‌ها نشان می‌دهد که حاصل مدیریت ایلان ماسک بر توییتر که انتقادهای زیادی هم به همراه داشته، کاهش ارزش آن به کمتر از نصف بوده است.

ایمیل ارسالی ایلان ماسک به برخی از کارمندان توییتر نشان می‌دهد او ارزش فعلی توییتر را ۲۰ میلیارد دلار اعلام کرده است. با این حساب، ارزش این غول رسانه‌های اجتماعی اکنون به سطح شرکت‌هایی چون اسنپ‌چت و پینترست رسیده است.

مدیر اجرایی شرکت تسلا و گروه هوافضای اسپیس‌اکس در ایمیل داخلی توییتر نوشته که این شرکت با چنان مشکلات مالی شدیدی مواجه است که در مقطعی، در آستانه ورشکستگی هم قرار داشت. ماسک در این ایمیل اشاره کرده که توییتر سه میلیارد دلار در سال زیان داده است و در حال حاضر تنها برای چهار ماه دیگر پول دارد. او همچنین گفته که «وضعیت بسیار وخیم است» و به کارمندانش اجازه می‌دهد هر شش ماه سهامشان را بازخرید کنند.

مالک توییتر در بخش انتهایی ایمیل جنجالی‌اش، اضافه کرده که «شاید ما در سه ماهه دوم سال کاملا شکست بخوریم» و البته تاکید کرده است که «برای رسیدن به ارزش ۲۵۰ میلیارد دلاری توییتر مسیری روشن اما دشوار می‌بینم»؛ بدون آنکه مشخص کند این مسیر چقدر ممکن است طول بکشد.

ایمیل تازه ماسک به مدیران بخش‌های مختلف توییتر مربوط به برنامه جدیدی برای جبران خسارت کاهش ارزش این شرکت مستقر در سانفرانسیسکو و تخصیص سهام به کارمندان شرکت مادر توییتر، پس از خرید ۴۴ میلیاردی ماسک در اواخر اکتبر ۲۰۲۲ بوده است.

ایلان ماسک از زمان به دست گرفتن کنترل توییتر تعداد کارمندان این شرکت را از هفت هزار و ۵۰۰ نفر به کمتر از دو هزار نفر کاهش داد. دوره کوتاه مدیریت ماسک بر توییتر با سیاست‌های جدید و جنجالی همراه بود که واکنش شدید برخی کاربران، روزنامه‌نگاران، رسانه‌ها و حتی دولت‌ها را به دنبال داشت.

توییتر در آبان‌ ۱۴۰۱، قابلیتی را راه‌اندازی کرد که به کاربران اجازه می‌داد برای دریافت «تیک آبی» تایید هویت هشت دلار در ماه بپردازند؛ اما این ترول‌ها (مزاحم‌های اینترنتی) بودند که به‌سرعت از این فرصت استفاده کردند و با جعل هویت برخی شرکت‌های معروف حساب‌هایی را راه‌اندازی کردند.

اندکی پس از آن، حساب کاربری چند روزنامه‌نگار برجسته آمریکا در توییتر که اخبار مربوط به ایلان ماسک را پوشش می‌دادند، به‌طور ناگهانی و بدون ذکر دلیل، به حالت تعلیق درآمد.

ایلان ماسک آذرماه گذشته پس از یک نظرسنجی عمومی که در آن ۵۷ درصد به کناره‌گیری‌ او رای دادند، در توییتر نوشت که به محض یافتن جانشین، از این سمت کنار خواهد رفت.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (1 vote)
سیتنا 5
2023-03-27 15:10

افزودن دیدگاه جدید