کد مطلب: 

278753

اپلیکیشن فرانسوی شناسایی گرده‌های معلق چگونه به حل مشکل آلرژی کمک می‌کند؟

طراحان دنیای دیجیتال در فرانسه اپلیکیشنی کاربردی طراحی کردند که با استفاده از دانش هوش مصنوعی، هم میزان گرده‌های موجود در هوا را اندازه‌گیری می‌کند و هم تشخیص می‌دهد که با چه نوع گرده‌ای سر و کار داریم.
آلرژی

به گزارش سیتنا، بهار برای همه کسانی که از آلرژی رنج می‌برند فصل سختی است و سوزش چشم و آبریزش بینی از پیامدهای شایع گرده‌افشانی گل‌ها در این فصل، میان مبتلایان به آلرژی است.

به همین دلیل در فرانسه طراحان دنیای دیجیتال دست به کار شدند و برنامه‌ای کاربردی طراحی کردند تا بتوان در «زمان واقعی» میزان غلظت گرده‌های گل در هوا را اندازه گرفت و به کاربران اعلام کرد.

این اپلیکیشن به کمک حسگرهایی که دارد و با استفاده از دانش هوش مصنوعی، هم میزان گرده‌های موجود در هوا را اندازه گیری می‌کند و هم تشخیص می‌دهد که با چه نوع گرده‌ای سر و کار داریم.

اپلیکیشن

برای اجرای این طرح، شهرداری‌ها نیز به کمک فراخوانده شدند تا به این ترتیب امکان نصب جعبه‌های جمع‌آوری نمونه گرده‌ها در بخش‌های مختلف شهرها ممکن شود.

نصب این دستگاهها و تجهیزات آن در بخش‌های مختف شهر حدود ۲۰ هزار یورو هزینه دارد تا امکان اندازه گیری گسترده و دقیق سطح آلودگی در زمان واقعی ممکن شود و به این ترتیب بتوان به سرعت از تشدید آلرژی در میان ساکنان شهرها جلوگیری کرد؛ بویژه آنکه بسیاری از مبتلایان مجبورند در شرایط حاد، دارو مصرف کنند.

اگرچه کار نصب تجهیزات این سیستم برای شهرداری‌ها هزینه دارد، اما استفاده از برنامه‌های آن برای ساکنان شهرها رایگان است و تا کنون نیز در ۴۰ شهر فرانسه این سیستم راه اندازی شده است.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2023-03-26 14:15

افزودن دیدگاه جدید