کد مطلب: 

278675

وزیر ارتباطات به سیتنا: تشعشعات دکل‌های تلفن همراه در ایران پایین‌تر از استانداردهای بین المللی است

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، تاکید کرد: همانطور که عهده‌دار فراهم کردن ارتباطات باکیفیت و پرسرعت برای مردم هستیم، نگران سلامتی آنها هم هستیم و تشعشعات دکل‌های مخابراتی را به شکل منظم پایش می‌کنیم، لذا اطمینان خاطر می‌دهم که تشعشعات دکل‌های تلفن همراه در ایران پایین‌تر از استانداردهای بین المللی است.
وزیر ارتباطات به سیتنا: تشعشعات دکل‌های تلفن همراه در ایران پایین‌تر از استانداردهای بین المللی است

دکتر عیسی زارع پور، در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار سیتنا پیرامون مشکلات آنتن دهی مشترکان تلفن همراه در برخی مناطق شهری به دنبال جمع آوری آنتن ها از این مناطق، گفت: اینکه مشکل آنتن‌دهی به شکل عمومی باشد اینگونه نیست، اما قبول داریم در برخی مناطق مشکل آنتن دهی وجود دارد و بعضا قطعی دکل‌ها بر اثر مشکلات اپراتورها با شهرداری‌ها پیش می‌آید که در حال رفع آن هستیم.

وی ادامه داد: در برخی مناطق مسکونی هم مردم احساس می‌کنند که نصب آنتن در آن مناطق، مشکلی برای سلامتی شان ایجاد می‌کند که باید اعلام کنیم همانطور که وظیفه فراهم کردن ارتباطات باکیفیت و پرسرعت برای مردم را داریم، نگران سلامتی آنها هم هستیم و تشعشع دکل‌های مخابراتی را به شکل منظم پایش می‌کنیم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، تاکید کرد: اطمینان خاطر می‌دهم که تشعشعات دکل‌های تلفن همراه در ایران پایین‌تر از استانداردهای بین المللی است. این تشعشعات به شکل دوره ای بررسی می‌شود و همکاران رگولاتوری نیز اگر نیاز به بررسی باشد در محل حاضر می‎شوند و سطح تشعشع را بررسی می کنند، در غیر این صورت اگر همراهی مردم نباشد نمی‌توانیم سرویس خوبی ارائه دهیم.

زارع پور در مورد نظارت رگولاتوری بر نحوه ارائه سرویس از سوی اپراتورها با توجه به گزارش‌های دوره‌ای هم به سیتنا گفت: رگولاتوری به هیچ عنوان به گزارش‌های اپراتورها بسنده نمی‌کند. داشبوردهای بدون مداخله اپراتورها را به صوت بر خط داریم، رگولاتوری هم با ایستگاه‌هایی که در دست دارد، وضعیت سرویس دهی اپراتورها را به صورت برخط رصد می‌کند و حتی در مواردی برخی اپراتورها به گزارشات رگولاتوری معترض هستند، پس این سازمان تنها به گزارشات اپراتورها بسنده نمی‌کند. به شکل شبانه روزی همکاران ما در حال پایش هستند و شماره 195 هم در سراسر کشور در خدمت مردم است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تاکید کرد: تلاش ما این است که هیچ نقطه‌ای در کشور بدون آنتن نباشد و تمامی شهرها و روستاها و جاده‌های اصلی کشور هم تحت پوشش شبکه باشند، لذا باید در این زمینه هم فرهنگ‌سازی شود تا مردم هم با ما همکاری کنند.

انتهای پیام

گفت‌وگو از زهرا طاهری

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (3 رای)
سیتنا 1
2023-03-24 10:59

افزودن دیدگاه جدید