کد مطلب: 

278536

ببینید| وزیر ارتباطات در گفت‌وگو با سیتنا: درآمد افزایش تعرفه‌های شرکت مخابرات صرف فیبرنوری، شبکه انتقال و رفع مشکلات پرسنل شود

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: شرکت مخابرات ایران باید تا یک سوم درآمد حاصل از افزایش تعرفه‌ها را صرف توسعه لایه دسترسی مبتنی بر فیبر و یک سوم را صرف شبکه انتقال کند و یک سوم دیگر را نیز صرف مشکلات درونی شرکت اعم از بازنشسته و شاغل کند که دو مورد اول تبدیل به الحاقیه پروانه این شرکت شده و ملزم به انجام این کار است.
وزیر ارتباطات

دکتر عیسی زارع پور، در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار سیتنا پیرامون افزایش تعرفه‌های ارتباطات ثابت و لزوم سرمایه‌گذاری بخشی از این درآمد در زیرساخت‌های مخابراتی، گفت: توسعه ارتباطات را به شکل دائمی رصد می کنیم و با اپراتورها، سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی و شرکت زیرساخت جلسات هفتگی داریم و پیگیر موضوع هستیم که این اتفاق رقم بخورد. در حوزه ارتباطات روستایی در همین مدت یک سال و نیم، درصد روستاهایی که به اینترنت متصل شده اند را از 80 درصد به حدود 90 درصد رسانده ایم. همکاران ما شبانه روزی مشغولند و در حال تلاش هستند، چراکه ما قول داده ایم تا شهریورماه سال آینده تمام روستاهای بالای 20 خانوار را به شبکه متصل کنیم و هنوز هم نزدیک 3000 روستا باقی مانده است.

وی ادامه داد: در تلاشیم تا همان سرویسی که مردم عزیز در پایتخت دسترسی دارند، مردم عزیز در روستاها هم دسترسی داشته باشند. در حوزه ارتباطات شهری پوشش 4G افزایش چشمگیری داشته است و هزاران سایت جدید نسل چهارم راه اندازی شده و 400 سایت نسل پنجم هم در دهه فجر در سطح کشور رونمایی کردیم که نشان از توسعه ارتباطات در کشور دارد.

زارع پور به سیتنا گفت: در رابطه با شرکت مخابرات ایران نیز غیر از ارتباطات ثابتی که در اختیار مردم قرار می دهد، این شرکت قرار است به شرکت های ارائه دهنده فیبر هم اضافه شود. شرکت مخابرات ارائه دهنده خدمات انتقال به باقی اپراتورها هم است و این اپراتورها به مخابرات وابسته هستند.

وی ادامه داد: تعهدی که از شرکت مخابرات گرفته ایم این بوده است که یک سوم مبلغی که از افزایش تعرفه به دست آورده را صرف توسعه لایه دسترسی مبتنی بر فیبر کند. مقرر شده تا 500 هزار مورد در سال را تحت پوشش ارتباطات قرار دهد؛ یعنی با فیبر ارتباطات منازل را پوشش دهد و باید یک سوم درآمد صرف شبکه انتقال کند و یک سوم دیگر را صرف مشکلات درونی شرکت اعم از بازنشسته و شاغل کند.

وزیر ارتباطات تاکید کرد: دو بخش اول تبدیل به الحاقیه پروانه این شرکت شده است و ملزم به انجام این کار است و قول داده اند در سال آینده مخصوصا طی شش ماه اول سال 1402، مشکلات استان های بحرانی در حوزه شبکه انتقال را رفع کنند و در سازمان تنظیم مقررات نیز همکاران این بحث را رصد و پایش می کنند.

گفت‌وگو از زهرا طاهری

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (1 vote)
سیتنا 1
2023-03-19 08:45

افزودن دیدگاه جدید