کد مطلب: 

278278

کلاهبرداری با ترفند ثبت‌نام فروشگاه‌ها در طرح سراسری کالا‌برگ الکترونیکی

رئیس پلیس فتا استان خراسان جنوبی در خصوص کلاهبرداری از صاحبان فروشگاه‌ها برای ثبت‌نام در طرح سراسری کالا‌برگ الکترونیکی دولت هشدار‌ داد.
کالابرگ

به گزارش سیتنا، سرهنگ الوانی در خصوص این خبر اظهار‌داشت: با توجه به برنامه دولت برای اجرای طرح کالا‌برگ الکترونیکی در کل کشور در راستای تقویت سلامت غذایی و حمایت از معیشت خانوار و استقبال بسیاری از صاحبان فروشگاه‌ها برای ثبت‌نام در این طرح بزرگ، این موضوع مجرمان سایبری را به تکاپو انداخته است تا از این طریق از صاحبان فروشگاه‌های متقاضی ثبت‌نام در این طرح کلاهبرداری نمایند.

این مقام انتظامی خاطر‌نشان کرد: مجرمین سایبری با انتشار گسترده پیامک و قرار‌دادن لینک جعلی در آن از صاحبان فروشگاه‌ها می‌خواهند برای ثبت‌نام در این طرح وارد لینک جعلی شده و نرم‌افزار مربوطه را دانلود نمایند، در ادامه کلاهبرداران سایبری از افراد می‌خواهند برای ثبت‌نام مبلغی را به عنوان هزینه واریز نمایند، که با این کار مجرمین سایبری افراد را به صفحات فیشینگ هدایت کرده و حساب بانکی آنان را خالی می‌نمایند.

این مقام سایبری به هموطنان توصیه کرد: صاحبان فروشگاه‌ها چنانچه می‌خواهند در این طرح بزرگ ثبت‌نام نمایند، با مراجعه به سایت shoma.sfara.ir، نرم‌افزار "شما" (شبکه ملی اعتبار) را دانلود و نصب نموده و از طریق این نرم‌افزار فرآیند ثبت‌نام را تکمیل نمایند و به پیامک‌هایی که از طرف مجرمین سایبری و به منظور کلاهبرداری از افراد به شکل گسترده ارسال می‌گردد، توجه ننمایند، لازم به ذکر می‌باشد ثبت‌نام در این طرح‌بزرگ برای صاحبان فروشگاه‌ها رایگان بوده و نیاز به پرداخت هیچ‌گونه وجه نمی‌باشد.

وی همچنین به شهروندان توصیه نمود: چنانچه می‌خواهند با فروشگاه‌های طرف قرارداد این طرح بزرگ آشنا شوند، می‌توانند با مراجعه به سامانهshoma.sfara.ir  نرم‌افزار کاربردی "شما" را دانلود و نصب کنند و از این طریق به اطلاعات مورد نیاز دسترسی داشته باشند.

رئیس پلیس فتا خراسان جنوبی خاطر نشان کرد: سایت پلیس فتا به آدرس الکترونیکی www.cyberpolice.ir آماده دریافت گزارش‌های مردمی بوده و کاربران گرامی می‌توانند آخرین اخبار، حوادث و رویداد‌های سایبری را از این سایت دریافت نمایند.

همچنین شماره تماس 096380 مربوط به مرکز فوریت‌های سایبری پلیس فتا به صورت شبانه روزی آماده پاسخگویی به سوالات شهروندان در سراسر کشور می‌باشد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2023-03-11 15:41

افزودن دیدگاه جدید