کد مطلب: 

278162

ببینید| اجرای فراگیر کالابرگ الکترونیکی از پایان اسفند ماه

سخنگوی اقتصادی دولت گفت: کالابرگ الکترونیکی به‌صورت اختیاری از پایان اسفند ماه برای همه مردم ممکن خواهد بود البته یارانه نقدی حذف نمی‌شود.
سیداحسان خاندوزی

به گزارش سیتنا، سیداحسان خاندوزی وزیر اقتصاد و امور دارایی و سخنگوی اقتصادی دولت صبح امروز (سه‌شنبه 16 اسفند 1401) در نشست با خبرنگاران، اظهار داشت: کالابرگ الکترونیکی البته به صورت اختیاری از پایان اسفند برای همه مردم ممکن خواهد بود اما یارانه نقدی حذف نمی‌شود؛ در این طرح اعتبار کلیه خانوارهای یارانه‌بگیر شارژ شده است و آنان می‌توانند یک ماه زودتر از دریافت یارانه نقدی، از این اعتبار جهت خرید ۱۰ قلم کالای اساسی استفاده کنند.

سخنگوی اقتصادی دولت یادآور شد: در صورت استفاده از این مزیت و خرید کالا از محل اعتبار یارانه، به‌میزان اعتبار استفاده‌شده از یارانه ماه بعد خانوار کسر و مابقی به‌صورت نقدی، در موعد مقرر واریز یارانه به حساب سرپرست خانوار واریز خواهد شد.

وی گفت: مهار خلق پول غیرضروری یکی از اقدامات طی امسال بود برای اولین بار سال ها حساب تنخواه بانک مرکزی به صفر رسید.

سخنگوی اقتصادی دولت ادامه داد: اگر مبنای آمار ۹ ماهه مرکز آمار را پایه قرار دهیم، در ۹ ماهه امسال نرخ رشد ۳.۳ درصدی در اقتصاد ایران رخ داد که بدون محاسبه نفت ۲.۹ درصد است. رشد سرمایه گذاری خارجی نسبت به دوره آخر دولت قبل ١٠٠ درصدی است و نرخ بیکاری هم در پاییز امسال به ۸.۲ درصد کاهش یافت‌.

وزیر اقتصاد یادآور شد: تا پایان شهریور ماه موفق شدیم هم نرخ ارز و هم سایر قیمت‌ها را کنترل کنیم، به طوری که نرخ ارز در شهریور در بازار آزاد ۲۹ هزار تومان بود اما با ناآرامی‌های پاییز که بعد به تورم انتظاری زمستان سرریز کرد شاهد افزایش قیمت بودیم. در عین حال بسیاری از نقاط ضعف اقتصاد ایران بر اثر تحریک‌ها خودنمایی کرد. به عنوان نمونه افزایش نرخ ارز و خودرو و دیگر مصادیق نقاط ضعف در قسمت اسمی اقتصاد ایران است.

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2023-03-07 11:30

افزودن دیدگاه جدید