کد مطلب: 

278120

رئیس اتحادیه مخابرات: جرایم تأخیر کارفرمایان دولتی در قرارداد با شرکت‌های مخابراتی جای گرفت

رئیس اتحادیه صادرکنندگان صنعت مخابرات، گفت: یکی از پیامدهای پیگیری‌‌ها برای رفع موانع و مشکلات شرکت‌های مخابراتی بخشنامه ۲۳ شهریور ۱۴۰۱ بود که مورد تصویب دولت قرار گرفت، لذا سازمان‌های دولتی که از تولیدکنندگان خریدی را انجام می‌دهند، در قرارداد‌ها ملزم هستند بحث جرایم مربوط به کارفرما را در صورت تأخیر بپذیرند و اگر انجام نشود ترک فعل محسوب شود که تکلیف ترک فعل نیز در قانون مشخص است‌.
رئیس اتحادیه مخابرات: جرایم تأخیر کارفرمایان دولتی در قرارداد با شرکت‌های مخابراتی جای گرفت

به گزارش خبرنگار سیتنا، جشن 200 پلاس اتحادیه صادرکنندگان صنعت مخابرات ایران با حضور 200امین عضو این اتحادیه و دیگر اعضای آن، امروز دوشنبه 15 اسفندماه سال جاری در محل اتاق بازرگانی ایران، برگزار شد.

دکتر داوود ادیب، رئیس اتحادیه صادرکنندگان صنعت مخابرات ایران در این مراسم پیرامون کسب رتبه A این اتحادیه در میان تشکل‌های اتاق ایران برای دومین سال متوالی سخن گفت.

وی گفت: اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران در آخرین ارزیابی انجام شده برای رتبه‌‌‌بندی تشکل‌های اقتصادی عضو این نهاد، اتحادیه صادرکنندگان صنعت مخابرات ایران را برای دومین سال متوالی حائز رتبه A شناخته است. در این ارزیابی که بر مبنای شاخص‌‌‌های مربوط به تشکل‌های کارفرمایی و به منظور سنجش عملکرد آنها در ایفای نقش میانجی‌گری بین دولت و بخش خصوصی، پایداری سازمانی و تداوم عملکرد متوازن صورت گرفته، ماموریت‌‌‌های تشکل‌های عضو اتاق بازرگانی در حوزه‌‌‌های حکمرانی، عضویت، ارائه خدمات، تنظیم‌‌‌گری و تاثیرگذاری بر سیاست‌ها بررسی شده است.

ادیب ادامه داد: بر اساس بررسی‌‌‌های اتاق بازرگانی ایران، اتحادیه در مولفه های حکمرانی، تاثیرگذاری بر سیاست‌ها، تعامل با اتاق و تنظیم‌‌‌گری عملکردی با وضعیت بسیار خوب و در مولفه خدمات وضعیت عالی را در کارنامه خود و در ارزیابی های مرتبط داشته است. ارزیابی تشکل‌های اقتصادی یکی از نخستین الزامات تعیین رویکرد سازمان های بالادستی نظیر اتاق بازرگانی ایران در تعامل با تشکل‌ها به شمار می آید.

رئیس اتحادیه صادرکنندگان صنعت مخابرات ایران، گفت: طراحی یک مدل استاندارد که امکان ارزشیابی جامع متناسب با ابعاد مختلف مدیریت تشکل ها را فراهم آورد پیش شرط اجرای طرح رتبه بندی تشکل‌های اقتصادی ایران محسوب می‌شود. بر مبنای معیارهای یاد شده، اتحادیه صادرکنندگان خدمات فنی مهندسی، مشاوران و پیمانکاران صنعت مخابرات ایران بار دیگر توانسته رتبه A را در میان بیش از 220  تشکل‌ زیرمجموعه اتاق بازرگانی ایران کسب کند.

ادیب در بخش دیگری از سخنان خود، پیرامون اقدامات مؤثر اتحادیه برای رفع موانع و مشکلات شرکت‌های مخابراتی، گفت: بخشنامه ۲۳ شهریور ۱۴۰۱ که مورد تصویب دولت قرار گرفت، شاید نتیجه زحمات و اقداماتی بود که اتحادیه از چند سال پیش در حوزه قراردادهای یک طرفه انجام داد.

وی ادامه داد: در آن زمان، به کرات مطرح کردیم که قراردادهای یکطرفه عادلانه نیست و باید اصلاح شود تا شاید یک مشکل از صد‌ها مشکل تولیدکننده مرتفع شود. از قوه‌قضاییه درخواست کردیم، با معاونت اقتصادی دادستان کل کشور جلساتی داشتیم.

ادیب اظهار کرد: با وزیر صمت وقت نیز جلسات متعددی داشتیم که نتیجه بخش بود. یکی از پیامدهای این پیگیری‌‌ها همین بخشنامه بود و تصویب شد که سازمان‌های دولتی که از تولیدکنندگان خریدی را انجام می‌دهند، در قرارداد‌ها ملزم هستند بحث جرایم مربوط به کارفرما را در صورت تأخیر بپذیرند و اگر انجام نشود ترک فعل محسوب شود که تکلیف ترک فعل نیز در قانون مشخص است‌.

انتهای پیام

خبرنگار: فرزانه احمدی منش

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 3
2023-03-06 11:01

افزودن دیدگاه جدید