کد مطلب: 

277905

خرید از سایت‌های دارای اینماد برای جلوگیری از کلاهبرداری

رییس پلیس نظارت بر اماکن فراجا گفت: مردم خرید و فروش خود را از بستر سایت‌های دارای نماد اعتماد الکترونیکی انجام دهند و پلیس اماکن این آمادگی را دارد که هر گامی برای اعتمادآفرینی در این فضا بردارد.
اینماد

به گزارش سیتنا، سردار «علی نوروزی» در نشست خبری همکاری مشترک مرکز توسعه تجارت الکترونیکی (تتا) و پلیس نظارت بر اماکن عمومی فراجا در زمینه ساماندهی و نظارت بر کسب و کارهای اینترنتی افزود: در زمان شیوع کرونا بیشترین فعالیت مردم در زمینه فضای مجازی شکل گرفت و به این ترتیب پلیس اماکن و نهادهای دیگر همکاری با مرکز تتا را آغاز کردند. پلیس اماکن در خصوص حمایت از طرح نظام توزیع و تحول اقتصادی دولت کار خود را آغاز کرده است.

وی گفت: پلیس اماکن حدود شش سال است که همه استعلام‌ها و درخواست‌ها را به صورت برخط دریافت می‌کند و پاسخ می‌دهد.

رییس پلیس نظارت بر اماکن فراجا ادامه‌داد: حدود سه ماه است که استعلام‌های خود را در کمتر از پنج روز به نهادهای مختلف می‌دهیم و این کار در جهت حمایت از کسب وکارها و خریداران است. در این مدت نیم درصد رد استعلام داشتیم که شامل افراد دارای پرونده تخلف است که می‌تواند در کسب و کار ایجاد مشکل کند و سعی ما این است که در کسی را از فعالیت در بسترهای کسب‌وکار منع نکنیم.

سردار نوروزی خاطرنشان‌کرد: فعالیت ما فقط در جهت مقابله و پیشگیری از کلاهبرداری در فضای مجازی نیست، بلکه در حوزه کالای قاچاق، ارائه کالای بی‌کیفیت و غیره که در بستر فضای مجازی انجام می‌شود نیز فعال هستیم. در دو سال فعالیتی که در این زمینه داشتیم کمتر از ۱۰ مورد پرونده تشکیل و به مراجع ارجاع دادیم.

در ادامه سرهنگ «رامین پاشایی» معاون فرهنگی اجتماعی پلیس فتای فراجا تصریح کرد: در حوزه استعلام‌های برخط اماکن که از سال ۹۶ آغاز شد و پیش از آن به صورت سنتی انجام می‌شد، پاسخ متقاضیان دریافت اینماد را به صورت برخط ارائه می‌دهیم.

وی تاکید کرد: امروز اینماد باید به مردم معرفی شود. بخشی از مردم ماهیت اینماد را نمی‌شناسند و برای پیشگیری از برخی تخلفات این حوزه باید آگاهی مردم نسبت به اینماد را افزایش داد.

پاشایی تاکید کرد: نهایت تلاش ما ایجاد امنیت و آرامش برای مردم است و اگر در این مسیر افرادی سعی در ایجاد اختلال داشته باشند از آن پیشگیری کنیم.

محورهای کلی این نشست که با حضور «امین کلاهدوزان» سرپرست مرکز توسعه تجارت الکترونیکی (تتا) برگزار شد، شامل همکاری مشترک مرکز توسعه تجارت الکترونیکی و پلیس اماکن فراجا در حوزه کسب‌وکارهای اینترنتی، سازوکار استعلام سیستمی صلاحیت فردی در فرایند اعطای اینماد و مزایای آن و تغییرات صورت گرفته در سیستمی‌سازی فرایند استعلام صلاحیت فردی بود.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2023-02-28 09:32

افزودن دیدگاه جدید