کد مطلب: 

277839

ببینید| پاسخ وزارت صمت به ابهامات در واردات خودرو

سخنگوی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: در حال حاضر در شرایط و مقطعی هستیم که کار ثبت نام از متقاضیان خودرو‌های وارداتی در حال انجام است.
واردات خودرو

به گزارش سیتنا، براساس اعلام وزارت صنعت، معدن و تجارت ثبت نام خودروهای وارداتی برای متقاضیان خرید این انواع خودروها از روز گذشته ششم اسفند آغاز و تا پنج‌شنبه هفته جاری نیز ادامه دارد. 

طی روزهای اخیر که موضوع ثبت نام خودروهای وارداتی مطرح شده ابهاماتی نیز در رسانه‌ها و فضای مجازی از جمله نامعلوم بودن قیمت خودروها، برند خودروهای وارداتی و نحوه قیمت‌گذاری، زمان تحویل خودرو و غیره مطرح شده است که در این رابطه امید قالیباف سخنگوی وزارت صنعت، معدن و تجارت به ارائه توضیحاتی پرداخت. 

امید قالیباف سخنگوی وزارت صنعت معدن و تجارت، گفت: از زمان اعلام ثبت‌نام متقاضیان خودروهای وارداتی ابهاماتی در فضای مجازی مطرح شده که قرار است که متقاضیان چه خودروهایی می‌خرند و این خودروها چه زمانی به دست متقاضیان می‌رسد؟ 

وی بیان داشت: هدف ما این نیست که 500 میلیون تومان دریافت کنیم و هیچ اطلاعاتی ارائه ندهیم. اما شرایط به دلیل اقتضائات مربوط به تحریم قابل اطلاع رسانی نیست و در این رابطه به ما حق بدهید. 

سخنگوی وزارت صمت اظهار داشت: اما در زمانی که متقاضی می‌خواهد در زمان مشخص از طریق سامانه خودرو خریداری کند همه اطلاعات لازم را خواهد داشت و اطلاعات خودروهایی که توسط عرضه‌کنندگان عرضه خواهد شد از جمله نوع خودرو، مدل خودرو، کشور سازنده در معرض دید قرار خواهد گرفت و همه چیز شفاف است. 

وی افزود: در سامانه، متقاضی انتخاب خود را برای خرید خودرو انجام خواهد داد و بقیه فرآیند تکمیل وجه و دریافت خودرو طی خواهد شد. 

قالیباف با بیان اینکه زمان تحویل خودروهای وارداتی سه ماهه است، بیان داشت: این خودروها برای ما ساخته نشده و توسط کنار گذاشته نشده که ما سفارش دهیم. بلکه خودرو باید تولید و خریداری شود لذا فرآیند تحویل خودرو و حمل آن به کشور زمان بر است و ممکن است بیش از سه ماه یا کمتر از سه ماه تحویل آن به طول انجامد و در قرار داد ذکر خواهد شد. 

وی اضافه کرد: ضمن پاسخگویی به همه ابهامات متقاضیان این اطمینان خاطر را می‌دهم که همه چیز شفاف و مشخص است و متقاضیان اصلا نگران نباشند.

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (1 vote)
سیتنا 5
2023-02-26 12:55

افزودن دیدگاه جدید