کد مطلب: 

277796

کلاهبرداری از شهروندان با شگرد پیش فروش بلیت قطار به مناسبت نوروز

رئیس پلیس فتا اصفهان از شناسایی فردی خبر داد که با درج آگهی فروش ویژه بلیت در برنامه دیوار از شهروندان کلاهبرداری می‌کرد.
 بلیت قطار

به گزارش سیتنا، سرهنگ مرتضوی گفت: در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر اینکه فردی در برنامه دیوار مبلغ 70 میلیون ریال بابت فروش بلیت قطار از وی کلاهبرداری کرده است بررسی موضوع در دستور کار این پلیس قرار گرفت.

وی عنوان کرد: شاکی در برنامه دیوار با آگهی پیش فروش بلیت تخفیف دار به مناسبت نوروز مواجه شده که جهت خرید با فروشنده تماس و وجه آن را واریز کرده و نه تنها بلیت دریافت نکرده است حتی فروشنده از پاسخگویی به تماس وی امتناع کرده است.

این مقام انتظامی افزود: با بررسی های فنی و تخصصی در فضای مجازی متهم مورد شناسایی قرار گرفت و جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شد.

سرهنگ مرتضوی گفت: شهروندان برای خرید یا پیش خرید بلیت یا ثبت نام در تورهای سیاحتی و زیارتی به دفاتر مجاز و معتبر مراجعه کنند و از خرید اینترنتی از سایت های متفرقه و فاقد مجوز یا شبکه های اجتماعی خودداری نمایند؛ همچنین برخی تبلیغات که در سایت های واسطه گر با عناوین بلیت تخفیف دار، لحظه آخری، تورهای گردشگری سریع و و ارزان و... منتشر می‌شود به‌منظور کلاهبرداری بوده و شهروندان باید حتی الامکان بصورت حضوری پس از تایید هویت و اصالت ارائه دهنده خدمات اقدام به واریز وجه و ارائه اطلاعات هویتی خود کنند.

رئیس پلیس فتا اصفهان خاطر نشان کرد: شهروندان می توانند تخلفات صورت گرفته در فضای مجازی را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس Cyberpolice.ir بخش مرکز فوریت های سایبری لینک ثبت گزارش های مردمی یا از طریق شماره 096380 مرکز فوریت های سایبری با ما در میان بگذارند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2023-02-25 14:18

افزودن دیدگاه جدید