کد مطلب: 

277733

لو رفتن اطلاعات آیفون 15 اپل

پیش‌بینی می‌شود که اپل سپتامبر سال جاری از نسل بعدی آیفون‌ها با نام «آیفون ۱۵» رونمایی کند و امسال چهار مدل آیفون ۱۵ در کار است که باید به تلفن آیفون ۱۵ پرو، ۱۵ اولترا، ۱۵ استاندارد و ۱۵ پلاس اشاره کنیم.
اپل

به گزارش سیتنا به نقل از یک منبع اینترنتی، حدود شش ماه دیگر تا رونمایی از نسل بعدی آیفون‌ باقی مانده، اما شایعات و گزارش‌های زیادی در مورد این گوشی منتشر شده است.

پیش‌بینی می‌شود که اپل سپتامبر سال جاری از نسل بعدی آیفون‌ها با نام «آیفون ۱۵» رونمایی کند. امسال چهار مدل آیفون ۱۵ در کار است که باید به تلفن آیفون ۱۵ پرو، ۱۵ اولترا، ۱۵ استاندارد و ۱۵ پلاس اشاره کنیم.

به تازگی گزارش جدیدی منتشر شده که نشان می‌دهد ظاهرا اپل قصد دارد ارتقا خوبی در ظرفیت و مشخصات حافظه رم گوشی‌های سری آیفون ۱۵ ایجاد کند.

افشاگری به‌نام ShrimpApplePro که پیش‌از این نیز گزارش‌هایی درمورد طراحی جدید احتمالی سری آیفون ۱۵ پرو منتشر کرده بود می‌گوید منابع خبری وی، استفاده از طراحی جدید در نمایشگر گوشی مذکور را تأیید کرده‌اند. علاوه‌ بر این برخی منابع دیگر با این شایعه موافق هستند و اعلام کرده‌اند که حاشیه‌های نسل بعدی آیفون‌های رده‌بالای اپل باریک‌تر خواهد بود.

آیفون‌های بعدی اپل از نظر ابعاد نمایشگر شبیه سری آیفون ۱۴ خواهند بود و این یعنی آیفون ۱۵ استاندارد و پرو به صفحه‌نمایش ۶٫۱ اینچی و آیفون ۱۵ پلاس و پرو مکس به نمایشگر ۶٫۷ اینچی مجهز خواهند شد. به‌ هر حال، کاهش ضخامت حاشیه‌ی صفحه‌نمایش فقط برای مدل‌های پرو نسل بعدی گوشی‌های هوشمند اپل درنظر گرفته شده است. در برخی گزارش‌های قبلی همچنین اشاره شده است که نمایشگر مدل‌های پرو آیفون ۱۵ مثل اپل واچ، خمیده خواهد بود.

افزون‌براین، گفته می‌شود آیفون ۱۵ پرو طراحی زیبایی خواهد داشت و از فریم تیتانیومی بهره خواهد برد.

طبق این گزارش، آیفون‌‌های نسل جدید علاوه‌ بر رم پرظرفیت‌تر، به رم پرسرعت‌تر از نسل قبل مجهز خواهند شد.

به صورت کلی در رابطه با سری آیفون ۱۵ اطلاعات خوبی وجود دارد که از جمله این موارد می‌توان به حذف پورت لایتنینگ و اضافه شدن پورت USB-C اشاره کرد.

همچنین گفته می‌شود کیفیت دوربین این گوشی‌ها هم به لطف استفاده از یک لنز قدرتمند ساخت سونی افزایش خواهد داشت.

ShrimpApplePro در گذشته گفته بود که اپل احتمالاً برای مدل‌های پرو نسل بعدی آیفون به سراغ ۸ گیگابایت رم می‌رود که افزایش ۲ گیگابایتی را نسبت به مدل‌های پرو آیفون ۱۴ نشان می‌دهد. بااین‌حال، احتمالاً مدل‌های استاندارد و پلاس آیفون ۱۵ همچنان ۶ گیگابایت رم خواهند داشت.

البته اپل علاوه بر افزایش ظرفیت رم مدل‌های پرو، مشخصات رم مدل‌های غیر پرو را نیز ارتقا خواهد داد و به جای رم LPDDR4X که در آیفون ۱۴ و آیفون ۱۴ پلاس استفاده شده بود از رم پیشرفته‌تر و سریع‌تر LPDDR5 در مدل‌های آیفون ۱۵ استاندارد و ۱۵ پلاس استفاده خواهد کرد.

مسلما استفاده از ظرفیت رم بالاتر در کنار تراشه A17 بایونیک، عملکرد فوق‌العاده‌ای را برای مدل‌های آیفون ۱۵ پرو به ارمغان خواهد آورد.

از طرفی، اپل احتمالا امسال به‌خاطر قانون جدید اتحادیه اروپا مجبور به استفاده از درگاه USB-C به جای درگاه لایتنیگ در سری آیفون ۱۵ خواهد شد.

 بر اساس اطلاعات ShrimpApplePro، "دو مدل رده بالای آیفون ۱۵ " (به احتمال زیاد آیفون ۱۵ پرو و آیفون ۱۵ اولترا) ممکن است از طراحی دکمه حالت جامد استفاده کنند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (1 vote)
سیتنا 3
2023-02-23 10:18

افزودن دیدگاه جدید