کد مطلب: 

277698

ببینید| زارع پور: میزان استفاده از پلتفرم‌های داخلی در حال افزایش است

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، گفت: هم اکنون میزان کاربران فعال ماهانه ایتا به 21 میلیون، بله به 14.5 و روبیکا به 38 میلیون رسیده است و ما در وزارت ارتباطات تمام تلاش خود را برای خدمات دهی مناسب پلتفرم های داخلی انجام می دهیم.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات

به گزارش سیتنا، عیسی زارع پور، در حاشیه جلسه هیات دولت امروز چهارشنبه سوم اسفندماه، در جمع خبرنگاران با اشاره به آخرین آمار کاربران پلتفرم های داخلی گفت: هم اکنون میزان کاربران فعال ماهانه ایتا به 21 میلیون، بله به 14.5 و روبیکا به 38 میلیون رسیده است.

وی با اشاره به اینکه تعداد کاربران پلتفرم های داخلی رو به افزایش است، افزود: ما در وزارت ارتباطات تمام تلاش خود را برای خدمات دهی مناسب پلتفرم های داخلی انجام می دهیم.

زارع پور با بیان اینکه یکی از شاخص هایی که وضعیت کسب و کارهای اینترنتی را نشان می دهد، میزان ترافیک مرسولات شرکت ملی پست است، تصریح کرد: چیزی حدود 70 درصد کسب و کارها، کالا محور هستند که عمده آنها از طریق پست اقدام به ارسال کالاهای خود می کنند که آمارها حاکیست که حجم مرسولات و هم درآمد شرکت ملی پست نسبت به شهریور ماه افزایش پیدا کرده است.

وزیر ارتباطات با اشاره به کاهش تعداد مرسولات پستی در مهرماه گذشته، توضیح داد: بعد از افت میزان ترافیک مرسولات پستی در مهر ماه، این میزان در ماه های بعدی افزایش پیدا کرد بطوریکه در بهمن ماه حجم مرسولات و میزان درآمد شرکت ملی پست نسبت به شهریور نیز بیشتر شده است که این نشان می دهد حداقل کسب و کارهای کالا محور مسیر خودشان را پیدا کرده اند.

وی، خاطرنشان کرد: تاکنون 93 درصد دستگاه های مشمول به پنجره ملی خدمات دولت هوشمند متصل شده اند. 3000 خدمت دولتی از طریق پنجره ملی خدمات دولت هوشمند به مردم ارائه می شود.

زارع پور ادامه داد: دانشگاه‌ها، بیمارستان ها و مراکز درمانی و بانک های دولتی به جز یک بانک، به پنجره ملی خدمات دولت هوشمند متصل شده‌اند. بنا بر تاکید رئیس جمهور، با دستگاه هایی که متصل نشده اند، برخورد قانونی صورت می گیرد.

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (1 vote)
سیتنا 3
2023-02-22 12:04

افزودن دیدگاه جدید