کد مطلب: 

277466

کلاهبرداری یک میلیارد ریالی از طریق اپلیکیشن جعلی همراه بانک

رئیس پلیس فتا استان کهگیلویه‌ و بویراحمد گفت: فردی که با استفاده از همراه بانک جعلی اقدام به کلاهبرداری از شهروندان می‌کرد، شناسایی و دستگیر شد و کاربران برای نصب نرم‌افزار همراه بانک تنها از طریق سایت اصلی بانک اقدام کنند.
همراه بانک

به گزارش سیتنا، سرهنگ سید مهدی عمران فر اظهار کرد: در پى دریافت مرجوعه قضایى از سوى یکی از شهروندان مبنی بر اینکه پس از نصب همراه بانک یکی از بانک های کشور مبلغ یک میلیارد ریال به صورت غیر مجاز از حساب وی برداشت شده پرونده ای در این زمینه تشکیل و موضوع در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت.

وی افزود: پس از بررسی کارشناسان پلیس فتا مشخص شد شاکی پرونده به صورت ناآگاه نرم افزار مخربی را از بستر اینترنت دانلود و بر روی تلفن همراه خود نصب کرده بود که با این اقدام در دام سارقان اینترنتی گرفتار شده و مبلغ یکصد میلیون تومان از حساب شاکی به صورت غیرمجاز برداشت شده است.

سرهنگ عمران فر ادامه داد: کارشناسان پلیس فتا تحقیقات خود را آغاز کردند و پس از انجام اقدامات پلیسی و کارشناسی، متهم به هویت معلوم در یکی از استان‌های شمالی شناسایی و با هماهنگی مقام قضایی دستگیر شد.

این مقام مسئول به شهروندان توصیه کرد: با توجه به شیوه‌های گوناگون و نوین کلاهبرداران و سارقان اینترنتی در انجام اعمال مجرمانه و خرابکارانه‌ خود ؛ هم‌وطنان به این موضوع توجه داشته باشند که دانلود نرم‌افزار همراه بانک را تنها از سایت اصلی بانک انجام دهند و به هیچ‌وجه برای خرید شارژ، انتقال وجه، دانلود نرم‌افزار بانکی یا هرگونه تراکنش مالی از جست‌وجو در سایت گوگل یا سایر موتورهای جست‌وجوگر استفاده نکنند. 

رئیس پلیس فتا استان کهگیلویه و بویراحمد در پایان از شهروندان خواست: هشدار‌های پلیس فتا را جدی گرفته و در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی یا پیام رسان‌های موبایلی مراتب را از طریق نشانی پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی گزارش نمایند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2023-02-15 09:47

افزودن دیدگاه جدید