کد مطلب: 

277430

سخنرانان در رویداد فرصت‌ها و چالش‌های تولید تار نوری: استفاده از ظرفیت‌ها و منابع کشور برای بومی‌سازی تار نوری ضروری است + گزارش تصویری

سخنرانان در رویداد تبیین ظرفیت‌ها، فرصت‌ها و چالش‌های تولید تار نوری در کشور تاکید کردند که بومی سازی تولید تار نوری در کشور بسیار ضروری است و در شرایط کنونی باید از ظرفیت ها و منابع کشور در این خصوص استفاده شود. در همین حال، خرید تار نوری امکان استفاده بهینه از ظرفیت کارخانجات تولید کابل نوری در کشور را کاهش می دهد.
استفاده از از ظرفیت‌ها و منابع کشور برای بومی‌سازی تار نوری ضروری است + گزارش تصویری

به گزارش خبرنگار سیتنا، رویداد تبیین ظرفیت‌ها، فرصت‌ها و چالش‌های تولید تار نوری در کشور و نمایشگاه جانبی آن، صبح امروز سه‌شنبه 25 بهمن ماه سال جاری با حضور شرکت‌های فعال عضو اتحادیه/ سندیکای صنعت مخابرات ایران در محل سالن همایش پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات، برگزار شد.

برای بومی سازی تولید تار نوری در کشور، به نگاه های فناورانه توجه شود

احمدرضا غزنوی، مدیر دفتر ریاست و روابط عمومی پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات در این رویداد، گفت: هسته اولیه فعالیت های تولید تار نوری در کشور به دهه ۶۰ برمی گردد و این پژوهشگاه در آن زمان با نام مرکز تحقیقات، جایگاه استقرار این هسته بود.

وی ادامه داد: پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات در سال ۶۷ موضوع تولید تار نوری را در دستورکار قرار داد و در این پژوهشگاه، تجهیزات تولید بومی تار نوری مستقر شده بود و دستاوردهای قابل قبولی نیز حاصل شد که در گذشته این ظرفیت ها وجود نداشت و در حال حاضر این امکان در زیست بوم فناوری فراهم شده است.

غزنوی تاکید کرد: با همکاری زیست بوم فناوری شاهد دستاوردهای خوبی در حوزه بومی سازی تولید تار نوری در راستای تامین نیازهای کشور خواهیم بود. برای بومی سازی تولید تار نوری در کشور باید به نگاه های فناورانه جدید نگاه کنیم و در کنار بازار جهانی به بازار ملی نیز توجه شود.

وی در پایان اشاره کرد: پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات رصدکننده نیازهای وزارت ارتباطات است و می تواند در زمینه تولید تار نوری در کشور نقش آفرینی بسیار مهمی داشته باشد.

استفاده از ظرفیت‌ها و منابع کشور برای بومی‌سازی تار نوری ضروری است

در ادامه، محمد صادق ذبیحی، مدیر راهبردی کانون زنجیره ارزش سیلیکان نیز در این مراسم اظهار کرد: بومی سازی تولید تار نوری در کشور بسیار ضروری است و در شرایط کنونی باید از ظرفیت ها و منابع کشور در این خصوص استفاده کرد.

تولید داخل از اصلی ترین وظایف دولت در طرح فیبرنوری است

به گزارش خبرنگار سیتنا، صادق عباسی شاهکوه، مجری طرح فیبرنوری منازل و کسب و کارهای وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات هم طی سخنانی گفت: زمانی که وزیر ارتباطات اعلام کرد که ۸۰ درصد خانوارها را می خواهیم تحت پوشش فیبرنوری قرار دهیم، کار دولت این بود که برنامه خود را به صورت دقیق اعلام کند و یک مصوبه نیز در کمیسیون تنظیم تدودین شد.

وی ادامه داد: اصلی ترین وظایف دولت در طرح فیبرنوری، تامین مالی، تسهیل گری، مقررات عمده فروشی، استاندارسازی و تولید داخل است و بقیه وظایف را بخش خصوصی انجام خواهد داد و اوج کار پروژه فیبرنوری در سال ۱۴۰۲ و بعد ۱۴۰۳ است.

عباسی شاهکوه تاکید کرد: اپراتورهای موبایل را در اجرای پروژه فیبرنوری آزاد گذاشتیم و هشت واحد درصد درآمد موبایل را در سال ۱۴۰۱ و سه واحد درصد درآمد ثابت در سال ۱۴۰۱ را به توسعه فیبرنوری در کشور اختصاص داده ایم. ۹ اپراتور موبایل این پروژه را پذیرفته اند و مخابرات هنوز به طور رسمی وارد نشده است و در حال بررسی است.

مجری طرح فیبرنوری منازل و کسب و کارهای وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، بیان کرد: صندوقی تشکیل داده ایم که هدف آن ایجاد تعادل بین موبایل و ثابت است و فقط بخشی از منابع اپراتورهای موبایل به صندوق برود تا راه فعلی نیز حفظ شود‌ تا این صندوق هم امکان ارائه تسهیلات را داشته باشد.

مخابرات نوری و زیرساخت نوری، یک انتخاب نیست بلکه یک الزام است

به گزارش خبرنگار سیتنا، برات قنبری، عضو هیات مدیره‌ی کانون هماهنگی فاوا نیز در این مراسم اظهار کرد: از دهه ۸۰ تحولی در سیستم شرکت مخابرات ایران ایجاد شد و این شرکت وارد سیستم های دیجیتال شد و از دهه ۹۰ شبکه دیجیتال به شبکه IP تبدیل شد. مخابرات نوری و زیرساخت نوری دغدغه همیشگی کشور بوده است و این یک انتخاب نیست بلکه یک الزام است.

قنبری تاکید کرد: زمانی که شبکه های IP ایجاد شد متوجه شدیم که رفتار مشتری تغییر یافته است و ظرفیت دیتا باید افزایش یابد و در برنامه هفتم توسعه کشور باید ۶۰۰ همت هزینه کنیم تا استهلاک از سرمایه گذاری در این حوزه پیشی نگیرد و ما نیازمند انتقال شبکه به شبکه فیبرنوری هستیم.

خرید تار نوری امکان استفاده بهینه از ظرفیت کارخانجات داخلی تولید کابل نوری را کاهش می دهد

به گزارش خبرنگار سیتنا، فرامرز رستگار، دبیر و عضو هیات مدیره سندیکای صنعت مخابرات ایران در این مراسم گفت: در سال گذشته اولویت هایی را برای پروژه فیبرنوری در سندیکای صنعت مخابرات، با توجه به قابلیت های این حوزه و ارزش تار نوری، در نظر گرفته ایم. تار نوری در کابل نوری حداقل ۵۰ درصد و گاها ۷۰ درصد در قیمت تمام شده اثرگذار خواهد بود و باید به آن توجه کرد.

رستگار تاکید کرد: خرید تار نوری امکان استفاده بهینه از ظرفیت کارخانجات تولید کابل نوری در کشور را کاهش می دهد که شرکت ارتباطات زیرساخت و شرکت مخابرات ایران حساسیت زیادی بر روی این مسئله دارند.

فیبرنوری باید به عنوان تولید ملی، تعریف و شناخته شود

به گزارش خبرنگار سیتنا، محمدعلی مساواتی هم به نمایندگی از کارخانجات تولیدی شهید قندی، اظهار کرد: تولید کابل نوری را از سال ۶۷ آغاز کردیم و در دهه ۸۰ شرکت فیبرنوری با کارخانه شهید قندی ادغام شد و در بورس نیز وارد شدند.

وی ادامه داد: کارخانه شهید قندی تلاش هایی را برای تولید فیبرنوری انجام داده است زیرا فیبرنوری باید به عنوان تولید ملی تعریف و شناخته شود.

مساواتی تاکید کرد: کارخانه شهید قندی علاقه مند به تولید فیبرنوری است، اما مشروط بر اینکه شرایطی فراهم شود تا این پروژه توجیه اقتصادی داشته باشد و مورد حمایت دولت قرار گیرد.

خبرنگار: فرزانه احمدی منش
عکاس: حسین شهلایی

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 3.3 (3 رای)
سیتنا 1
2023-02-14 12:49

دیدگاه‌ها

تصویر نارده نژاد
همایش خوب بود لطفاً ترتیبی اتخاذ فرمایید تا یک نسخه از بیانیه قرائت شده و تصاویر پاورپوینت سخنرانان مراسم نیز در کانال شما قرار داده شود مرسی
ارسال شده توسط نارده نژاد در 26 بهمن 01 - 09:32

افزودن دیدگاه جدید