کد مطلب: 

277293

زیان ۱۰۰ میلیارد دلاری به دنبال پاسخ اشتباه هوش مصنوعی گوگل

سهام شرکت فناوری گوگل در حالی حدود هشت درصد سقوط کرد که ارزش سهام از دست‌رفته گوگل، بیش از ۱۰۰ میلیارد دلار ارزیابی شده است. این سقوط ارزش سهام گوگل پس از آن رخ داد که در یک آگهی چت‌بات «بارد» (Bard) شرکت گوگل، اطلاعات نادرستی نمایش داده شد.
زیان ۱۰۰ میلیارد دلاری به دنبال پاسخ اشتباه هوش مصنوعی گوگل

به گزارش سیتنا، خبرگزاری رویترز روز چهارشنبه هشتم فوریه (۱۹ بهمن‌ماه) برای نخستین بار در گزارشی نوشت در یک تبلیغ چت‌بات گوگل در شبکه اجتماعی توییتر که برای شمار محدودی از کاربران نمایش داده شد اطلاعات نادرستی ارائه شد.

پس از رونمایی و استقبال گسترده از ربات چت‌جی‌پی‌تی، شرکت‌های بزرگ فناوری از جمله گوگل و مایکروسافت سعی کرده‌اند نرم‌افزارهای مشابه‌ای مبتنی بر هوش‌ مصنوعی برای موتورهای جست‌وجو خود ارائه دهند.

شرکت مایکروسافت روز سه‌شنبه یک نسخه تازه از موتور جست‌وجوگر «بینگ» ارائه داد که با فناوری هوش مصنوعی چت‌جی‌پی‌تی هماهنگ است.

به‌نظر می‌رسد فعلا شرکت گوگل در رقابت با مایکروسافت، برای معرفی یک موتور جست‌وجوی قابل اطمینان مبتنی بر هوش مصنوعی ناکام مانده است. این شرکت در نخستین تلاش، بیش از ۱۰۰ میلیارد دلار از ارزش بازار را از دست داد.

در موتور جست‌وجوی «بارد» گوگل پرسیده شده بود که چه اکتشاف‌های تازه‌ای از تلسکوپ فضایی جیمزوب را می‌توانم به کودک ۹ ساله خود بگویم؟ موتور جست‌وجوی هوش مصنوعی گوگل پاسخ می‌دهد برای نخستین بار با جیمزوب عکسی از یک سیاره فراخورشیدی گرفته شده است.

اطلاعاتی که موتور جست‌وجوی «بارد» گوگل ارائه داد نادرست است. چرا که نخستین عکس از یک سیاره فراخورشیدی (سیاره‌ای در خارج از منظومه شمسی) سال‌ها پیش، در سال ۲۰۰۴، با تلسکوپ رصدخانه جنوبی اروپا گرفته شده است.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2023-02-09 16:35

افزودن دیدگاه جدید