کد مطلب: 

277291

امنیت دوربین‌های مداربسته ساخت چین در استرالیا بررسی می‌شود

وزیر دفاع استرالیا اعلام کرد که این کشور دوربین‌های مداربسته امنیتی ساخت شرکت‌های چینی هایک ویژن و داهوا در ساختمان‌های دولتی را پایین می‌آورد تا از امنیت این دوربین‌ها اطمینان حاصل کند؛ پیش‌تر آمریکا و بریتانیا هم اقدام مشابهی انجام داده بودند.
امنیت دوربین‌های مداربسته ساخت چین در استرالیا بررسی می‌شود

به گزارش سیتنا، بریتانیا نوامبر ۲۰۲۲ این اقدام را از بیم اینکه شرکت‌های سازنده دوربین‌های مداربسته چینی ناگزیر شوند اطلاعات این دوربین‌ها را در اختیار سرویس‌های امنیتی پکن قرار دهند، انجام داد.

دوربین‌های امنیتی ساخت چین روی ۲۰۰ ساختمان دولتی که یکی از آن‌ها بخشی از وزارت دفاع استرالیا است، نصب شده‌اند. این آمار را احزاب مخالف دولت منتشر کرده‌اند.

ریچارد مالز، وزیر دفاع استرالیا، می‌گوید تمامی دوربین‌های متعلق به وزارت دفاع پیش‌تر از کار انداخته شده‌ بودند.

این دوربین‌های امنیتی را شرکت‌های چینی هایک ویژن و داهوا ساخته‌اند. هر دو شرکت چند هفته است که در لیست سیاه ایالات متحده قرار گرفته‌اند.

کاخ سفید نوامبر ۲۰۲۲ واردات هرگونه تجهیزات از شرکت‌های هایک ویژن و داهوا را ممنوع و اعلام کرد این تجهیزات «برای امنیت ملی خطر زیادی دارند».

ژوییه ۲۰۲۲ در بریتانیا هم گروهی متشکل از ۶۷ وکیل دو مجلس این کشور از دولت خواستند واردات و استفاده از محصولات هایک ویژن و داهوا را ممنوع کنند.

این تصمیم پس از انتشار گزارش‌هایی درباره جاسوسی از اویغورها، اقلیت مسلمانان چین در استان سین کیانگ، اتخاذ شد.

دولت چپ میانه استرالیا با وجود تنش‌ در روابط با چین در سال‌های اخیر، برای ترمیم روابط خود با پکن تلاش زیادی کرده است.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2023-02-09 16:17

افزودن دیدگاه جدید