کد مطلب: 

277207

آغاز مرحله دوم هوشمندسازی یارانه آرد و نان

وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: از شامگاه ۱۷ بهمن ماه گام نخست از مرحله دوم طرح هوشمندسازی یارانه آرد و نان با افزایش دو برابری کمک هزینه نانوایان سراسر کشور آغاز شد.
احسان خاندوزی

به گزارش سیتنا، سید احسان خاندوزی روز سه شنبه 18 بهمن ماه در نشست خبری گفت: دولت سیزدهم در عمل به وعده خود، به عنوان نخستین گام از مرحله دوم طرح هوشمند سازی یارانه آرد و نان، کمک هزینه نانوایان در سراسر کشور را از شب گذشته به دو برابر افزایش داد. 

خاندوزی با تاکید بر اینکه طی ماه جاری به تدریج شناورسازی سهمیه آرد نانوایی ها نیز به اجرا در خواهد آمد، اظهار داشت: طی دو ماه آینده شناورسازی سهمیه آرد نانوایی‌ها انجام می‌شود که نانوایی‌ها بدون محدودیت و با میزان عملکرد می‌توانند آرد بگیرند.

وی توضیح داد: در این مرحله محدودیت سهمیه آرد هر نانوایی برداشته می شود و هر نانوایی هر میزان آردی که تبدیل به نان کرده، می تواند به مردم بفروشد و به علاوه درصدی بیشتر، می تواند برای دوره بعد آرد یارانه ای دریافت کند.

وزیر اقتصاد تاکید کرد: یارانه نان حذف نخواهد شد و هیچگونه محدودیتی برای خرید مردم ایجاد نخواهد شد.

عضو هیات دولت سیزدهم این را هم گفت که میزان یارانه نان از ۷۰ هزار میلیارد تومان در قانون بودجه امسال به ۱۰۵ هزار میلیارد تومان در لایحه بودجه ۱۴۰۲ افزایش یافته است .

عرضه ۶/۲ میلیارد دلار در سامانه نیما ظرف ۴۵ روز

سخنگوی اقتصادی دولت در ادامه به عرضه ارز مورد نیاز واردکنندگان در سامانه نیما اشاره کرد و گفت: از ابتدای دی ماه تا ۱۵ بهمن در مجموع ۶/۲ میلیارد دلار ارز در این سامانه عرضه شده است که شامل ۱/۲ میلیارد دلار ارز حوزه نفتی ، ۱/۷ میلیارد دلار ارز پتروشیمی ها و ۳/۳ میلیارد دلار ارز صادرکنندگان است.

خاندوزی میانگین قیمتی دلار آمریکا در سامانه نیما را در دوره زمانی مورد نظر را حدود ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان برآورد کرد و اظهار داشت: در حوزه تامین اسکناس ارز هم در بازار متشکل ارزی ۳۲۰ میلیون دلار اسکناس برای مصارفی چون ارز دانشجویی و درمانی عرضه شده است.

وی با تاکید بر اینکه احیای ارز ترجیحی و تثبیت نرخ ارز در دستور کار نیست، ثبات بخشی به بازار ارز را سیاست اصلی دولت دانست و گفت: باید بخشی از نوسانات ارزی که برای اقتصاد ایران مخرب است، مدیریت شود؛ عاملان این اخلال ها هدفشان ایجاد انتظارات تورمی در کشور و هجوم مردم به سمت بازار دارایی هاست.

سخنگوی اقتصادی دولت تاکید کرد: نرخ ارز کشور برای واردات همان نرخی است که در بازار نیما است و نرخ ارز در بازار متشکل هم وجود دارد؛  اینکه به کالاهایی خارج از سامانه نیما ارز به قیمتی دیگر پرداخت شود، نه در مصوبات و نه در بودجه سال ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ وجود ندارد.

خاندوزی اظهار داشت: اقدامات خوبی از جمله راه اندازی مرکز مبادلات ارز و طلا در حال انجام است و امیدواریم  این سیاست ها منجر به ثبات قیمت ها در بازار ارز شود.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2023-02-07 15:46

افزودن دیدگاه جدید