کد مطلب: 

277116

ثبت بیش از پنج میلیارد استعلام الکترونیکی در مرکز ملی تبادل اطلاعات

معاون دولت الکترونیکی سازمان فناوری اطلاعات ایران، گفت: بیش از پنج میلیارد تراکنش در مرکز ملی تبادل اطلاعات به ثبت رسیده است که حدود دو میلیارد و 220 میلیون آن متعلق به گذرگاه خدمات دولت (GSB) و حدود سه میلیارد آن به گذرگاه خدمات عمومی دولت (PGsb) تعلق دارد.
جواد موحد

به گزارش سیتنا، روابط عمومی سازمان فناوری اطلاعات ایران، اعلام کرد: به مناسبت فرارسیدن دهه مبارک فجر، مرکز ملی تبادل اطلاعات تازه‌ترین وضعیت پیشرفت گذرگاه خدمات دولت(GSB) و خدمات عمومی دولت(PGSB) را منتشر کرد.

ثبت بیش از پنج میلیارد استعلام در مرکز ملی تبادل اطلاعات

جواد موحد، معاون دولت الکترونیکی سازمان فناوری اطلاعات ایران، به مجموع تراکنش‌های ثبت شده در مرکز ملی تبادل اطلاعات از ابتدای سال جاری تا کنون پرداخت و اظهار داشت: بیش از پنج میلیارد تراکنش در مرکز ملی تبادل اطلاعات به ثبت رسیده است که حدود دو میلیارد و 220 میلیون آن متعلق به گذرگاه خدمات دولت(GSB) و حدود سه میلیارد آن به گذرگاه خدمات عمومی دولت(PGsb) تعلق دارد.

معاون دولت الکترونیکی سازمان فناوری اطلاعات ایران در ابتدا به تشریح نقش گذرگاه خدمات دولت به عنوان بستری که وظیفه‌ پاسخگویی به استعلامات بین دستگاهی را به عهده دارد پرداخت و گفت: بر اساس اطلاعات آماری به دست آمده از مرکز ملی تبادل اطلاعات، گذرگاه خدمات دولت در شاخص سرویس‌های ارائه شده شاهد افزایش 95 سرویس جدید در دی ماه است. بدین ترتیب تا پایان دی ماه بیش از یک هزار و 600 سرویس توسط مرکز ملی تبادل به دستگاه‌های دولتی ارایه شده است. هم‌چنین با اضافه شدن دو دستگاه جدید به مجموع دستگاه‌های سرویس‌دهنده، از ابتدای سال 1401 تا ابتدای بهمن ماه در مجموع 77 دستگاه سرویس دهنده در گذرگاه خدمات دولت(GSB) به فعالیت می‌پردازند.

این در حالی است که تعداد 319 دستگاه سرویس‌گیرنده در این بستر وجود دارند که نسبت به اخذ سرویس‌های استعلامی اقدام می‌کنند همچنین بیش از 680 کسب و کار و دستگاه دولتی از گذرگاه عمومی خدمات دولت(PGSB) سرویس می گیرند.

موحد، در این گفت و گو هم‌چنین به انتشار فهرستی از برترین دستگاه‌های سرویس گیرنده، سرویس دهنده و پرکاربردترین خدمات پرداخت. سرویس‌دهنده‌های برتر به طور معمول از ابتدای سال جاری عبارت از سازمان ثبت احوال کشور، سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی و شرکت ملی پست ج.ا. ا هستند. سرویس گیرنده‌های برتر نیز شامل وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و بانک مرکزی است. خدمات استعلام هویتی ثبت احوال، سرویس شاهکار و سرویس استعلام واکسن وزارت بهداشت نیز پرکاربرترین‌های GSB را تشکیل می‌دهند.

ارائه خدمات استعلامی به کسب و کارها

معاون دولت الکترونیکی سازمان فناوری اطلاعات ایران، در ادامه وضعیت گذرگاه خدمات عمومی دولت که به طور ویژه به ارایه خدمات و استعلام‌های بین دستگاه‌های اجرایی با کسب‌وکارها یا خدمات بین دستگاهی تمرکز دارد را تبیین کرد.

به گفته موحد، از ابتدای سال جاری تا کنون 666 دستگاه سرویس گیرنده و 44 دستگاه سرویس دهنده در گذرگاه خدمات عمومی دولت به فعالیت می‌پردازند. هم‌چنین تعداد 359 سرویس توسط PGSB به متقاضیان خدمات استعلامی ارائه می‌شود. بررسی اطلاعات آماری نشان می‌دهد، برترین دستگاه‌های سرویس‌دهنده در PGSB شامل وزارت کشور، سازمان اداری و استخدامی کشور و سازمان فناوری اطلاعات ایران هستند.

بیشترین سرویس‌گیرنده‌های این گذرگاه را نیز وزارت آموزش و پرورش، شرکت ایده گزین ارتباطات روماک (اسنپ) و شرکت پیشگامان فناوری و دانش آرامیس (تپسی) تشکیل می‌دهند. در همین راستا، سرویس‌ استعلام بیماری کرونا سکوی ایران من نسخه آموزش و پرورش وزارت کشور، سرویس استعلام بیماری کرونای سکوی ایران من وزارت کشور و سرویس QR کد اربعین وزارت کشور، پرکاربردترین خدمات دی ماه گذرگاه خدمات عمومی دولت را تشکیل می‌دهند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (1 vote)
سیتنا 3
2023-02-05 14:48

افزودن دیدگاه جدید