کد مطلب: 

277101

پیامک جعلی ثنا، موجب سرقت میلیونی شد

رئیس پلیس فتا استان آذربایجان غربی گفت: فردی که با ارسال پیامک‌های جعلی ثنا اقدام به سرقت از حساب‌های بانکی افراد می‌کرد، شناسایی شد.
پیامک جعلی

به گزارش سیتنا، سرهنگ اکبر نصرتی گفت: در پی وصول مرجوعه قضایی مبنی بر اینکه از حساب بانکی فردی مبالغی به سرقت رفته است، موضوع در دستور کار قرار گرفت.

وی ادامه داد: در روند رسیدگی به پرونده مشخص گردید که شاکی پرونده پیامکی جعلی با سرشماره شخصی مبنی بر مشاهده ابلاغیه قضایی دریافت کرده است و در ادامه جهت مشاهده آن به لینک موجود در متن پیامک مراجعه و با هدایت به درگاهی جعلی مبلغی ناچیز را واریز نموده و بعد از مدتی متوجه خالی شدن حساب بانکی خود می‌شود.

این مقام مسئول گفت: به لحاظ حساسیت موضوع و پیشگیری از کلاهبرداری‌های بیشتر، موضوع بطور جد پیگیری و با اقدامات فنی و پلیسی فرد خاطی در یکی از استان‌ها دستگیر و جهت سیر مراحل قانونی تحویل مقامات قضایی گردید.

سرهنگ نصرتی با بیان اینکه نباید به پیامک‌های دریافتی از منابع ناشناس توجه کرد، گفت: پیامک‌های ارسالی از طرف قوه قضائیه فاقد هر گونه لینک بوده و با سرشماره شخصی ارسال نمی‌شوند.

رئیس پلیس فتا استان آذربایجان غربی گفت: پلیس‌فتا به صورت شبانه‌روزی آماده پاسخگویی به شهروندان و کاربران بوده و عموم مردم می‌توانند مشکلات خود را در خصوص فضای مجازی با مراجعه حضوری به پلیس فتا و یا استفاده از سایت پلیس‌ فتا به نشانی www.cyberpolice.ir و تماس با مرکز فوریت‌های سایبری به شماره 096380 با کارشناسان ما در میان بگذارند.

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2023-02-05 10:13

افزودن دیدگاه جدید