کد مطلب: 

277035

گسترش پوشش نسل پنجم در شهرهای کشور با افتتاح چهارصدمین سایت 5G ایرانسل

مدیرعامل ایرانسل در آیین بهره برداری از پروژه‌‌های این اپراتور به مناسبت دهه فجر پیرامون این پروژه ها توضیح داد و ابراز امیدواری کرد که با همراهی وزارت ارتباطات و در راستای تکمیل شبکه ملی اطلاعات این اقدامات عملیاتی می‌شود و شاهد گسترش نسل پنجم در شهرهای کشور خواهیم بود.
 بیژن عباسی‌آرند

به گزارش خبرنگار سیتنا، مراسم «بهره‌برداری از پروژه‌های ایرانسل» به مناسبت دهه فجر، با حضور دکتر عیسی زارع‌پور وزیر ارتباطات و فناوری‌ اطلاعات، مجتبی توانگر رییس کمیته اقتصاد دیجیتال مجلس، دکتر بیژن عباسی‌آرند مدیرعامل ایرانسل، جمعی از معاونان وزارت ارتباطات، معاونان و اعضای هیأت مدیره ایرانسل و اهالی رسانه، در ساختمان مرکزی ایرانسل در حال برگزاری است.

در ابتدای مراسم دکتر بیژن عباسی‌آرند مدیرعامل ایرانسل با تبریک ایام دهه فجر و با خیر مقدم به وزیر ارتباطات، دکتر مجتبی توانگر نماینده محترم مجلس، معاونان محترم وزارت ارتباطات، اهالی رسانه و سایر حاضران، اطلاعاتی از آخرین وضعیت ایرانسل در صنعت تلکام ارائه داد.

به گفته دکتر عباسی آرند، تعداد مشترکان ایرانسل به عدد ۶۲.۵ میلیون نفر رسیده است و ۴۳.۴ میلیون نفر از آن‌ها، مشترک اینترنت همراه ایرانسل هستند. ایرانسل از ابتدای شروع فعالیت تا کنون، در مجموع بیش از ۱۰ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری کرده است.

 بیژن عباسی‌آرند

مدیرعامل ایرانسل اظهار کرد: امروز انشاء‌الله با دستور وزیر محترم، چهارصدمین سایت 5G ایرانسل را افتتاح می‌کنیم تا در ادامه فاز‌های بعدی پروژه توسعه فراگیر نسل پنج در سراسر کشور، شاهد گسترش پوشش نسل پنج در شهرهای مختلف کشور باشیم.

دکتر عباسی‌آرند در ادامه این مراسم با توضیح ظرفیت کل مراکز داده و سوئیچ ایرانسل گفت: تا کنون مراکزی با ظرفیت بیش از سه هزار رک در حال استفاده است و مرکزی که امروز در مشهد مقدس افتتاح می‌شود نیز ۸۰ رک به این ظرفیت اضافه می‌کند. همچنین مراکز دیگری با مجموع ظرفیت ۲۴۰ رک هم‌اکنون در برنامه توسعه قرار دارند.

مدیرعامل ایرانسل افزود: تکمیل فاز اول پروژه فراگیر نسل پنجم، بهره برداری از فاز نخست پروژه توسعه خطوط فیبر، بهره برداری از مرکز سوئیچ مشهد، بهره برداری از توسعه پروژه USO و پوشش ۳۵۳ روستا، شبکه خمراه و ثابت با ۳۴۴ سایت ارتباطی و ۹۸ سایت جدید اینترنت ثابت و رونمایی از نسخه جدید سوپراپلیکیشن ایرانسل من از برنامه امروز است.

وی در پایان تاکید کرد: با همراهی وزارت ارتباطات قدم های بزرگی در توسعه شبکه ملی اطلاعات بر میداریم.

انتهای پیام

خبرنگار: زهرا طاهری

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (1 vote)
سیتنا 5
2023-02-02 10:50

افزودن دیدگاه جدید