کد مطلب: 

277030

هک جی‌میل و اکانت بازی‌های آنلاین با ارسال لینک‌های آلوده

رئیس پلیس فتا استان زنجان از شناسایی و دستگیری عامل دسترسی غیرمجاز خبر داد و گفت: این متهم با ارسال لینک‌های آلوده اقدام به هک جی‌میل و اکانت بازی‌های آنلاین کاربران می‌کرد.
هک جی‌میل و اکانت بازی‌های آنلاین با ارسال لینک‌های آلوده

به گزارش سیتنا، سرهنگ موسوی گفت: با وصول چندین فقره پرونده مبنی بر دسترسی غیرمجاز به سامانه‌های رایانه‌ای، طی تحقیقات اولیه شاکیان مدعی شدند اکانت جی‌میل‌شان توسط افراد ناشناس هک و از دسترس خارج شده است، لذا رسیدگی به موضوع در دستور کار مأموران پلیس فتا استان زنجان قرار گرفت.

وی ادامه داد: برابر بررسی‌های فنی صورت گرفته معلوم شد قربانیان از طریق یکی از شبکه اجتماعی لینکی را دریافت و پس از کلیک به روی لینک ارسال شده، گوشی آنها به تنظیمات کارخانه برگشته و پس از راه‌اندازی مجدد اکانت جی‌میل‌شان از دسترس خارج شده است. 

این مسئول انتظامی گفت: با اقدامات تخصصی و اطلاعاتی، متهم به هویت معلوم در استان زنجان شناسایی و پس از هماهنگی‌های قضائی در یک اقدام غافلگیرانه دستگیر و به پلیس فتا منتقل شدند.

سرهنگ موسوی گفت: در بازجویی‌های اولیه، متهم منکر هرگونه بزه ارتکابی می‌شد اما پس از مواجهه با مستندات و مدارک جمع‌آوری شده از سوی کارشناسان پلیس فتا، به جرم خود اعتراف و انگیزه خود را سرگرمی و عدم آشنایی به جرایم رایانه‌ای بیان کرد.

وی با بیان اینکه متهم جهت سیر مراحل قانونی به دادسرای عمومی و انقلاب استان زنجان معرفی شد، افزود: شهروندان توجه داشته باشند که به هیچ وجه برروی لینک‌های که توسط افراد ناشناس در شبکه‌های اجتماعی ارسال می‌شود، کلیک نکنند.

رئیس پلیس فتا استان زنجان تاکید کرد: شهروندان توصیه‌های پلیس فتا را جدی گرفته و در صورت مشاهد موارد مشکوک موضوع را از طریق مرکز فوریت‌های سایبری به شماره ۰۹۶۳۸۰ یا سایت پلیس فتا به آدرس: www.Cyberpolice.ir بخش گزارشات مردمی با پلیس در میان بگذارند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2023-02-02 09:37

افزودن دیدگاه جدید