کد مطلب: 

276956

فیروزی، نماینده مجلس: افزایش سرعت و کیفیت اینترنت، مطالبه مردم و نمایندگان است/ قطعی‌های اینترنت از قبل اطلاع رسانی شود

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، گفت: توسعه شبکه، تقویت زیرساخت‌ها، افزایش سرعت و کیفیت اینترنت و دسترسی آسان مردم به اینترنت و فضای مجازی، هم مطالبه مردم و هم مطالبه نمایندگان مجلس است و این موضوعات به طور مستمر در مجلس مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرند.
حجت الله فیروزی

حجت الله فیروزی در گفت‌وگو با خبرنگار سیتنا پیرامون تذکر چندی پیش رئیس جمهور به وزیر ارتباطات برای رفع دغدغه‌های مردم در زمینه کندی سرعت اینترنت، گفت: تجهیزات، پهنای باند و توسعه شبکه فیبرنوری به نوعی در وضعیت اینترنت کشور موثر است و از زمانی که اپراتورها به بخش خصوصی واگذار شدند، برخی موضوعات پیش‌بینی نشده بود و همین موضوع باعث شده که زیرساخت‌های اجرایی و توسعه آنها به دست وزارت ارتباطات نباشد و این وزارتخانه دخالت اجرایی چندانی در امور اپراتورها نداشته باشد.

وی، ادامه داد: اینترنت حق مردم است و باید مردم بتوانند از تمام ظرفیت‌های آن در حوزه‌های کسب‌و‌کار، علمی، فرهنگی و اجتماعی استفاده کنند.

نماینده مردم فسا در مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: مجلس طی جلسات مختلفی در کمیسیون صنایع و معادن، پیگیر وضعیت اینترنت است و دولت نیز برنامه‌هایی برای توسعه شبکه دارد، اما بعضا مشکلات منابع باعث می‌شود که اجرای پروژه‌ها با کندی پیش برود، لذا در بودجه سال 1402 هدف گذاری‌هایی در این حوزه وجود دارد و امیدواریم با اجرای پروژه فیبرنوری شرایط اینترنت به سمت بهبود حرکت کند.

فیروزی، تاکید کرد: توسعه شبکه، تقویت زیرساخت‌ها، افزایش سرعت و کیفیت اینترنت، دسترسی آسان مردم به اینترنت و فضای مجازی، هم مطالبه مردم و هم مطالبه نمایندگان در مجلس است و این موضوعات به طور مستمر در مجلس مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرند و به پشتوانه همین نظارت‌ها و تذکرات مجلس بوده که اتفاقات نسبتا مناسبی در زمینه اینترنت رخ داده است.

عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی، توضیح داد: شرایط فعلی دسترسی مردم به اینترنت و فضای مجازی در مقایسه با دو سال گذشته و دوران کرونا مطلوب‌تر است و بسیاری از نقاطی که در گذشته به اینترنت دسترسی نداشته‌اند، در حال حاضر زیرساخت‌های دسترسی به اینترنت برای آنها فراهم شده و مطالبه فعلی آنها افزایش سرعت اینترنت است.

وی در خصوص قطعی اینترنت که در هفته‌های اخیر از سوی شرکت ارتباطات زیرساخت رخ داده است، خاطرنشان کرد: علت اختلالات و قطعی اینترنت باید از سوی مسوولین مربوطه اعلام شود و از آنجایی که اینترنت مانند برق، آب و گاز، حق طبیعی مردم است و برای دریافت آن هزینه پرداخت می‌کنند، باید در صورت اعمال محدودیت یا قطعی از قبل اطلاع رسانی صورت گیرد؛ همانطور که قبل از قطعی برق، آب و گاز شاهد این اطلاع رسانی هستیم.

عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی در پایان اشاره کرد: همانطور که دولت برای اطلاع رسانی قطعی برق، آب و گاز ضرورت و حساسیت دارد، باید در خصوص اطلاع رسانی قطعی اینترنت که بسیاری از کسب‌وکارهای مردم بر بستر آن مستقر است نیز حساسیت داشته باشد.

انتهای پیام

گفت‌وگو از فرزانه احمدی منش

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2023-01-31 11:49

افزودن دیدگاه جدید