کد مطلب: 

276947

فروش موبایل در چین به پایین‌ترین میزان رسید

یک شرکت تحلیلی اعلام کرد که فروش گوشی‌های هوشمند چین در سال ۲۰۲۲ کاهش یافته و برای اولین بار از سال ۲۰۱۳ به زیر ۳۰۰ میلیون دستگاه رسیده است.
 موبایل

به گزارش سیتنا، شرکت کانالیس Canalys که در زمینه تحلیل بازار فعالیت می کند و در سنگاپور مستفر شده است، اعلام کرد فروش گوشی های هوشمند چین در سال 2022 کاهش یافته و برای اولین بار از سال 2013 به زیر 300 میلیون دستگاه رسیده است.

در این گزارش آمده است: بازار گوشی‌های هوشمند در سرزمین اصلی چین سال 2022 را با فروش سالانه 287 میلیون دستگاه به پایان رساند.

این رقم در مقایسه با فروش 329 میلیون دستگاه در سال 2021، کاهش سالانه 14 درصدی را نشان می‌دهد.

شرکت سازنده گوشی های هوشمند ویوو Vivo با سهم بازار بیش از 18 درصد، پیشتاز در حجم فروش بود و پس از آن آنر HONOR  و اپل قرار داشتند.

با این حال، مجموع محموله‌های ویوو نسبت به سال قبل 27 درصد کاهش یافت، در حالی که آنر با بیش از 30 درصد افزایش فروش مواجه شد.

اپل سومین برند پرفروش گوشی در سال 2022 بود و به دلیل "تبلیغات تهاجمی و تقاضا در بخش رده بالا" به سهم بازار بی سابقه 18 درصد در چین دست یافت.

تحلیلگران تأکید می‌کنند که فروش گوشی های هوشمند در این کشور تحت تأثیر محدودیت‌های سختگیرانه کرونایی که منجر به مشکلات در موجودی کالاها شد، قرار گرفته است.

آمبر لیو، تحلیلگر کانالیس گفت: خوشبختانه، اکثر فروشندگان شروع به عادی سازی سطح موجودی در مدت ارائه تخفیف در سه ماهه چهارم کردند. با این حال، وی تأکید کرد که فروشندگان هنوز در مورد بازار در سال 2023 بسیار محتاط هستند.

وی گفت: بهبود بازار مصرف زمان بر است زیرا تأثیر محرک ها بر اقتصاد و تقاضا ممکن است بین شش تا 12 ماه طول بکشد تا نشان داده شود.

این کارشناس افزود: ما پیش بینی می کنیم که زنجیره تامین در نهایت در سال 2023 تثبیت شود چرا که سیاست کنترل همه‌گیری دیگر در حال اجرا نیست و بازار کلی گوشی‌های هوشمند احتمالاً با بازگشت فعالیت‌های تجاری و اعتماد (مصرف کننده)، کمی رشد خواهد کرد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2023-01-31 08:49

افزودن دیدگاه جدید