کدخبر :276846 پرینت
08 بهمن 1401 - 13:57

استاندار کردستان: فضای مجازی حقیقی‌ترین واقعیت زندگی امروز است

استاندار کردستان، گفت: بدون فضای مجازی عملا فعالیت‌های اقتصادی، اجتماعی و سیاسی غیرممکن است؛ امروزە فضای مجازی می‌تواند، پیش‌قراول برنامەهای سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، هنر و ... باشد.

متن خبر

به گزارش سیتنا، اسماعیل زارعی کوشا در جلسە ستاد ساماندهی جوانان کە در استانداری کردستان برگزار شد، در خصوص پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی اظهار کرد: در بحث پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی هنوز در مرحلە شناخت مسئلە قرار داریم و تا مسئلە بە درستی شناسایی نشود نمی‌توان بە طور درست با آن برخورد کرد.

وی عنوان کرد: فضای مجازی یکی از مقولەهای مهم در عصر حاضر است و تنها مختص بە جامعە ما نیست و کل دنیا این بحث مطرح است.

زارعی کوشا بیان کرد: امروزە فضای مجازی می‌تواند، پیش‌قراول برنامەهای سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، هنر و ... باشد.

بە گفتە وی، فضای مجازی حقیقی‌ترین واقعیت زندگی امروز است و بدون فضای مجازی عملا فعالیت‌های اقتصادی، اجتماعی و سیاسی غیرممکن است.

استاندار کردستان در ادامە سخنان خود رویکرد  مقابلەای با فضای مجازی را غیرممکن دانست و گفت: امروزە فضای مجازی بە یک واقعیت جامعە تبدیل شدە  کە آسیب‌ها و پیامدهای مثبت و منفی بسیاری را در پی دارد.

وی یکی از بزرگترین آسیب‌های فضای مجازی را نبود فرهنگ درست استفادە از فضای مجازی در جامعە دانست و افزود: متاسفانە جامعە ما در بحث فضای مجازی خلاق نیست و تنها تابع آن است.

زارعی ‌کوشا خاطرنشان کرد: بحث آسیب‌شناسی، بحث کلانی است و تا مسئلە آن شناسایی نشود، نمی‌توان اقدام موثری انجام داد.

وی در ادامە بر رویکرد ایجابی بیشتر از رویکرد سلبی تاکید کرد و گفت: فضای مجازی در کنار آسیب‌های اجتماعی، دارای امتیازات مثبتی است و حذف کامل آن بە هیچ‌وجە امکان‌پذیر نیست.

استاندار کردستان بیان کرد: ما در بحث پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی ناشی از فضای مجازی، نیازمند مطالعات اجتماعی و پژوهش‌های بەروز هستیم.

اسماعیل زارعی کوشا اظهار کرد: رسیدگی بە موضوعات اجتماعی نیازمند تشکیل قرارگاهی شامل تشکل‌های مردم نهاد، سازمان‌های علمی و صاحب ایدە و سازمان‌های دولتی است.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.