کد مطلب: 

276840

هم‌سرمایه‌گذاری صندوق نوآوری با بازیگران زیست‌بوم فناوری در طرح‌های فناورانه کشور

مدیر توسعه اکوسیستم صندوق نوآوری و شکوفایی گفت: صندوق نوآوری با بخش‌های مختلف زیست‌بوم نوآوری وارد فرایند هم‌سرمایه‌گذاری شده که تاکنون 414 میلیارد تومان ارزش این هم‌سرمایه‌گذاری‌ها بوده است.
مصطفی بغدادی

به گزارش سیتنا، دومین همایش ملی رنگ، محیط زیست و توسعه پایدار به همت پژوهشگاه رنگ و با حمایت صندوق نوآوری و شکوفایی در محل این صندوق برگزار شد.

مصطفی بغدادی در آغاز این همایش ضمن خوش‌آمدگویی به فعالان حوزه صنعت رنگ حاضر در نشست، به تشریح خدمات صندوق نوآوری به زیست‌بوم فناوری کشور پرداخت.

وی از این گفت که صندوق نوآوری مولود قانون حمایت‌ از شرکت‌های دانش‌بنیان است که در سال 89 به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید.

بغدادی افزود: در آن سال بنا شد معادل ریالی سه میلیارد دلار که به سه هزار میلیارد تومان می‌رسید برای صندوق نوآوری در نظر گرفته شود. از آن روز تاکنون صندوق نوآوری وظیفه حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و شکل‌دهی به نظام تامین مالی نوآوری در کشور را به عهده گرفته است.

وی بیان کرد که تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان کشور امروز به هشت هزار شرکت رسیده و این شرکت‌ها در زمینه‌های مختلف فناوری در حال فعالیت در کشور هستند.

مدیر توسعه اکوسیستم صندوق نوآوری و شکوفایی در بخش دیگری از سخنان خود خدمات این صندوق به زیست‌بوم نوآوری کشور را در چهار دسته اصلی تسهیلات، توانمندسازی، ضمانت‌نامه و سرمایه‌گذاری اعلام کرد و گفت: ما در این راستا بیش از 70 نوع خدمت را به شرکت‌های دانش‌بنیان ارائه می‌کنیم. این صندوق به مدد اهرمی کردن منابع خود توانسته است با دو هزار و 600 میلیارد تومان منابع، 18 هزار میلیارد تومان تسهیلات به شرکت‌های دانش‌بنیان اعطا کند. از سوی دیگر 10 هزار میلیارد تومان حجم ضمانت‌نامه‌هایی بوده که با حمایت صندوق برای شرکت‌های دانش‌بنیان صادر شده است. صندوق همچنین با بخش‌های مختلف زیست‌بوم نوآوری وارد فرایند هم‌سرمایه‌گذاری نیز شده که تاکنون 414 میلیارد تومان ارزش این هم‌سرمایه‌گذاری‌ها بوده است.

در ادامه این همایش نیز کمال‌الدین قرنجیگ، معاون پژوهشی پژوهشگاه رنگ کشور و دبیر همایش ملی رنگ، محیط زیست و توسعه پایدار اظهار کرد: مواد رنگ‌زا به دو دسته آلی و غیر آلی تقسیم می‌شوند که هر کدام در صنایع مختلف استفاده می‌شوند.

وی با بیان اینکه امروز سهم بازار جهانی مواد رنگ‌زای آلی به چیزی حدود 36 میلیارد دلار می‌رسد و پیش‌بینی می‌شود که این مقدار در سال 2023 از مرز 42 میلیارد دلار بگذرد، بیان کرد: 62 درصد از میزان مصرف رنگ در صنایع نساجی، 11 درصد در صنعت چرم و 11 درصد در صنعت چاپ است و صنایع دیگر مانند کاغذ و... نیز هر یک سهمی از استفاده از صنعت رنگ دارند. 

قرنجیگ همچنین با بیان اینکه  ورود صنعت رنگ به صنایع دیگر امکانات و بازارهای بسیار گسترده‌ای را در دنیا گشوده است، گفت: شیوه‌ها و قوانین بسیاری در دنیا وضع شده که از آسیب صنعت رنگ به محیط زیست جلوگیری کند. امروز استفاده صنایع نساجی از رنگ 54 درصد آلودگی ناشی از صنعت رنگ را به خود اختصاص داده است و کشورهای مختلف در تلاشند که این میزان را به حداقل برسانند.

معاون پژوهشی پژوهشگاه رنگ خاطرنشان کرد که همایش رنگ، محیط زیست و توسعه پایدار نیز ناظر بر دغدغه تولید آلودگی کمتر در صنعت رنگ شکل گرفته است. 

وی خبر داد که برای نوبت دوم همایش، 165 مقاله در حوزه‌های مختلف صنعت رنگ و نسبت آن با محیط زیست ارسال شده که از این میزان 150 مقاله تایید شده‌اند.

قرنجیگ اظهار کرد: در این میان پژوهشگاه رنگ وظیفه خود می‌داند که در حوزه مشکلات صنعت و آسیب‌های محیط‌ زیستی دخالت موثر داشته باشد و راهکارهای پیش‌روی صنعت را بررسی کند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2023-01-28 12:30

افزودن دیدگاه جدید