کد مطلب: 

276782

مجله تایم: تجهیزات استارلینک از سه مسیر متفاوت به داخل ایران قاچاق می‌شوند!

مجله «تایم» در گزارشی به تلاش‌های چندین شبکه انتقال تجهیزات اینترنت ماهواره‌ای «استارلینک» به داخل ایران پرداخته و تاکید کرده است که این تلاش‌ها عمدتاً زیرزمینی و با سرمایه‌گذاری خصوصی انجام می‌شود که مجموعه‌ای از عملیات‌های پیچیده در چندین قاره را در بر می‌گیرد.
مجله تایم: تجهیزات استارلینک از سه مسیر متفاوت به داخل ایران قاچاق می‌شوند!

به گزارش سیتنا، مجله «تایم» در گزارشی به تلاش‌های چندین شبکه انتقال تجهیزات اینترنت ماهواره‌ای «استارلینک» به داخل ایران پرداخته و تاکید کرده است که این تلاش‌ها عمدتاً زیرزمینی و با سرمایه‌گذاری خصوصی انجام می‌شود که مجموعه‌ای از عملیات‌های پیچیده در چندین قاره را در بر می‌گیرد.

فناوری استارلینک به این صورت کار می‌کند که چندین هزار ماهواره کوچک که در مدار پایینی زمین می‌چرخند، سیگنال اینترنت با پهنای باند زیاد را به زمین ارسال می‌کنند و دیش مخصوص استارلینک روی زمین این سیگنال را دریافت می‌کند و بدون استفاده از هرگونه سیم‌کشی یا توسل به سامانه‌های محلی، اینترنت ارائه می‌دهد.

یکی از فعالان اینترنت به تایم می‌گوید این دیش‌ها گران هستند. به گفته او هر دیش 700 دلار است. پس پول 100 دیش 700 هزار دلار می‌شود. علاوه بر پول دیش، هزینه حمل و نقل آن از آمریکا به آن سوی اقیانوس اطلس و سپس قاچاق آن به درون مرزهای ایران هم هست، که هزینه کل را به حدود 200 هزار دلار می‌رساند.

یک کارآفرین ایرانی-آمریکایی که 100 دیش استارلینک خریده و به ایران فرستاده، می‌گوید او و همکارانش دیش‌ها را از جعبه اصلی درآوردند و در بسته‌بندی‌های جدید قرار دادند تا ماموران مرزبانی ایران متوجه آنها نشوند. به گفته او، آنها از سه مسیر متفاوت دیش‌ها را به ایران می‌فرستند.

فعالان به تایم گفته‌اند که آنها به مرور زمان به دنبال فرستادن تعداد بسیار بیشتری دیش به داخل ایران هستند. به گفته آنها، با حدود 5000 دیش می‌شود چتری ایجاد کرد تا ارتباط نسبی کاربران با اینترنت ماهواره‌ای استارلینک مهیا شود.

انتهای پیام

 

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 4.7 (26 رای)
سیتنا 1
2023-01-26 15:32

افزودن دیدگاه جدید