کد مطلب: 

276635

دستگیری کلاهبردار پیامکی سایت دیوار در مازندران

رئیس پلیس فتا استان مازندران از شناسایی دستگیری مجرم سایبری که با ترفند "ارسال پیامک با عنوان تمدید تبلیغات سایت دیوار " اقدام به برداشت غیرمجاز از حساب شهروندان کرده بود، خبر داد.
 کلاهبرداری

به گزارش سیتنا، سرهنگ سامع خورشاد اعلام کرد: در پی مراجعه چند تن از شهروندان به پلیس فتا استان مازندران مبنی بر اینکه پیامکی با عنوان تمدید تبلیغات در سایت دیوار دریافت کرده‌اند و به درگاه جعلی پرداخت هدایت شده‌اند، رسیدگی به موضوع دردستور کار پلیس قرار گرفت.

وی ادامه داد: در این ترفند با عنوان تمدید تبلیغات سایت دیوارعده‌ای از مجرمان سایبری با طراحی و ارسال پیامک حاوی یک لینک آلوده به بدافزار فیشینگ، کاربران را ترغیب به ورود به سامانه جعلی و تمدید تبلیغات خود در ازای واریز وجوه اندک می‌کنند که در نهایت به کلاهبرداری از شهروندان منجر می‌شود.

رئیس پلیس فتا عنوان داشت: کارآگاهان طی بررسی‌های انجام شده متوجه شدند که شهروندان دیگری نیز به همین شیوه مورد کلاهبرداری قرار گرفتند.

سرهنگ خورشاد ادامه داد: با تلاش کارشناسان پلیس فتا هویت از متهمان مشخص، و با اقدامات صورت گرفته محل اختفاء مورد شناسایی قرار گرفت که در یک عملیات غافلگیرانه مجرم سایبری دستگیر و ادله دیجیتال جمع آور گردید.

این مقام انتظامی تصریح کرد: متهمان پس ازسرقت و برداشت غیرمجاز از حساب بانکی افراد، اقدام به خرید و فروش ارزهای دیجیتال بصورت گسترده می‌کردند، این مجرم سایبری در ابتدا منکر هرگونه بزه ارتکابی شد و با سخنان گمراه کننده قصد فریب پلیس را داشت ولی با هوشیاری کارشناسان پلیس فتا و روبه‌رو شدن با ادله دیجیتال انکارناپذیر جمع‌آوری گردیده لب به سخن گشود . 

رئیس پلیس فتا استان مازندران خبر داد : تاکنون تعداد 15 نفر از افرادی که وجوه ازحساب بانکی آنها برداشت شده است شناسایی گردیدند و با توجه به ارزهای فروخته شده توسط متهم تا این لحظه مبلغ 5.000.000.000 ریال بر آورد شده است .

این مقام مسئول با اشاره به اینکه ارسال هر گونه پیامک با نام تمدید آگهی در پوشش سایت‌های نیازمندی با شماره تلفن‌های شخصی و اپراتورهای مختلف تلفن همراه صرفا شگردی در جهت کلاهبرداری افراد سود جو است، از شهروندان خواست: به این گونه پیامک ها و پیام های ارسالی مشابه توجه نکنند.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: سایت پلیس فتا به آدرس الکترونیکی www.cyberpolice.ir آماده دریافت گزارش های مردمی بوده و همچنین کاربران گرامی می‌توانند آخرین اخبار حوادث و رویدادهای سایبری را از این سایت دریافت کنند وشماره تماس 096380به صورت شبانه روزی آماده پاسخگویی به سوالات شهروندان در سراسر استان است.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2023-01-23 08:34

افزودن دیدگاه جدید