کد مطلب: 

276477

خرید تیک آبی در توییتر توسط طالبان

افراد وابسته به گروه طالبان شروع به استفاده از امکان تایید و دریافت «تیک آبی» از طریق پرداخت پول در توییتر کرده‌اند و حساب‌های توییتری برخی از آنها اکنون دارای تیک آبی است.
تیک آبی

به گزارش سیتنا به نقل از بی بی سی، قبلاً حساب‌هایی که علامت تاییدی «تیک آبی» داشتند، به معنای «حساب‌های فعال، قابل توجه و معتبر در راستای منافع عمومی» بود که توسط خود توییتر تأیید می‌شد و قابل خرید نبود.

اما اکنون، کاربران می‌توانند این «تیک آبی» را از طریق پرداخت ماهانه به سرویس جدید «توییتر بلو» خریداری کنند.

حداقل دو مقام طالبان و چهار حامی برجسته این گروه در افغانستان این علامت را خریداری کرده‌اند.

فردی با نام «جنرال مبین» که خود را «ژنرال ارشد» معرفی کرده، از افراد نزدیک به طالبان نیز از طریق امکان جدید، تیک آبی دریافت کرده است. حساب توییتری او بیش از ۴۱۱ هزار دنبال‌کننده دارد.  طرفداران او برای این دریافت به او پیام‌های تبریکی نوشته‌اند.

هدایت‌الله هدایت، رئیس اداره «دسترسی به اطلاعات» طالبان برای مدتی این تیک آبی را دریافت کرده بود که اکنون آن را از دست داده است.

حساب کاربری او بیش از ۱۸۸ هزار دنبال‌کننده دارد و مرتباً اطلاعات مربوط به اداره طالبان را پست می‌کند.

عبدالحق حماد، رئیس سازمان نظارت بر رسانه‌ها در وزارت اطلاعات و فرهنگ حکومت طالبان نیز برای مدتی «تیک آبی» توییتر را خریداری کرده بود ولی اکنون آن را از دست داده است. حساب کاربری او بیش از ۱۷۰ هزار دنبال‌کننده دارد.

محمد جلال، از افراد نزدیک به حکومت طالبان که قبلا به عنوان یک مقام طالبان معرفی شده بود، از مالک جدید توییتر تمجید کرد و نوشت که ایلان ماسک «دوباره توییتر را عالی خواهد ساخت».

امکان «سرویس آبی» توییتر در ماه دسامبر ۲۰۲۲ معرفی شد.

هزینه اشتراک آن هشت دلار در ماه است و هزینه آن برای افرادی که از توییتر در دستگاه‌های اپل استفاده می‌کنند ۱۱ دلار در ماه است.

توییتر گفته است، مشترکان سرویس توییتر آبی از امکاناتی مثل «اولویت در رتبه‌بندی‌های جستجو، بخش یادکردها (منشن‌) و پاسخ‌ها برای کمک به مبارزه با هرزنامه‌ها و ربات‌ها» بهره می‌برند.

قبل از معرفی توییتر آبی، هیچ یک از حساب‌های مشاهده شده مربوط به مقامات طالبان دارای تیک آبی نبود.

پس از بازگشت طالبان به قدرت در افغانستان در ماه آگوست ۲۰۲۱، این گروه حساب‌های تایید‌شده توسط دولت قبلی، از جمله اداره کریکت افغانستان (کریکت‌بورد) را به دست گرفت که اکنون دارای یک تیک طلایی تاییدی است.

بر اساس سیاست‌های جدید توییتر، علامت‌های طلایی نشان‌دهنده نهادهای ثبت‌شده تجاری (بیزنس) هستند، در حالی که علامت‌های خاکستری برای سایر کاربران، مانند مقامات دولتی است.

مقامات و حامیان طالبان کاربران پرکار و فعال در توییتر هستند و از این پلتفرم برای انتشار پیام‌های کلیدی استفاده می‌کنند.

توییتر به درخواست ما برای اظهار نظر در این زمینه پاسخ نداد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2023-01-18 15:48

افزودن دیدگاه جدید