کد مطلب: 

276312

سلطانی: مخابرات با قدرت به سمت تحول دیجیتال در حال حرکت است

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران گفت: شرکت مخابرات ایران با وجود همه مشکلات پیش رو به سمت تحول دیجیتال در حال حرکت است و انشالله با همه توان برنامه‌های نهضت جهادی توسعه فیبرنوری را عملیاتی خواهد کرد.
مجید سلطانی

به گزارش سیتنا، مجید سلطانی در آئین امضاء تفاهم نامه اجرایی نهضت جهادی توسعه فیبرنوری شرکت مخابرات ایران (نجما) با استاندار آذربایجان غربی با ارزیابی آخرین وضعیت زیرساخت های مخابرات استان از عملکرد مدیران مخابراتی و همکاری مدیران منطقه ای تقدیر و تشکر کرد.

وی با بیان اینکه سهم اقتصاد دیجیتال در تولید ناخالصی از ۸.۳ درصد در سال ۲۰۱۶ به میزان ۹.۶ درصد در سال ۲۰۲۲ افزایش یافته است، اظهار کرد: میانگین سرمایه ای که حامیت ها در جهان برای توسعه شبکه فیبرنوری حدود ۴۰ درصد است.

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران گفت: با وجود اینکه ارائه خدمات با کیفیت بر بستر فیبرنوری در دیگر کشورها به طور میانگین ۲۵ دلار است اما به دلیل شرایط اقتصادی ایران این میزان در کشور حدود سه دلار است.

سلطانی طرح نجما را طرحی مهندسی و مطالعه شدن عنوان کرد و نسبت به اجرای کامل اهداف آن در آذربایجان غربی و دیگر مناطق کشور تاکید کرد.

وی افزود: اجرای چنین طرح عظیمی در کشور موحب رونق شرکت های تکنولوژی و اشتغال زایی در کشور خواهد شد.

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران خاطرنشان کرد: همچنین برای توسعه شبکه همراه و ایجاد تحول از نسل چهارم به نسل پنجم ضروریست به سمت توسعه فیبرنوری در کشور و استان حرکت کنیم.

سلطانی با تاکید بر جایگاه ارزشمند نیروی انسانی در این سازمان با انتقاد از برخی اظهار نظرهای سالهای گذشته در خصوص نیروی مازاد انسانی با ارائه آماری از تعداد نیروی انسانی در دیگر شرکت های مخابراتی جهان تاکید کرد که مخابرات به نیروی انسانی کارآمد نیاز دارد.

وی افزود: مخابرات در سود خالص‌اش طی حدود ۱۰ سال گذشته، ۹۳ درصد کاهش داشته است. سهم حقوق و دستمزد مخابرات از درآمد، از ۴۷ درصد سال ۹۶ به ۸۶ درصد در سال جاری رسیده است.

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران گفت: میزان حقوق پرداختی مخابرات ایران مبلغ کمتر از شش هزار یورو در سال است که در مقایسه با سایر اپراتورها تقریبا ناچیز است و نگهداری ذخیره خبره این صنعت را در کشور با چالش مواجه کرده است.

سلطانی تاکید کرد: با وجود مشکلات عدیده ای که صنعت مخابرات با آن رو به روست اما ما در قالب طرحی جهادی در حال توسعه زیرساخت های فیبرنوری است و امیدواریم دولت محترم نیز با همراهی و همکاری ما را در ارائه خدمات به مردم عزیز همراهی کند.

وی تاکید کرد: شرکت مخابرات ایران با تمام توان به سمت تحول دیجیتال در حال حرکت است و انشالله با همه توان برنامه های نهضت جهادی توسعه فیبرنوری را عملیاتی خواهد کرد.

چنگیز نوری

چنگیز نوری مدیر مخابرات منطقه آذربایجان غربی در حاشیه آئین امضاء تفاهم نامه آغاز عملیات نهضت جهادی توسعه فیبرنوری شرکت مخابرات ایران (نجما) با اشاره به جزئیات اجرای این طرح در استان گفت: خوشبختانه با تلاش های انجام گرفته امروز شاهد ارائه سرویس با کیفیت باندپهن تا سرعت Mb ۳۰۰ در آذربایجان غربی هستیم.

وی افزود: امروز ۱۱ هزار و ۲۶۱ کیلومتر فیبرنوری در آذربایجان غربی اجرا شده و امیدواریم هم سرویس های ثابت خانگی و هم دیتای همراه از برکات این طرح بهرمند شوند.

نوری خاطرنشان کرد: همچنین همه پایانه های مرزی استان به دلیل شرایط خاص جغرافیایی استان تحت پوشش شبکه فیبرنوری قرار دارند.

مدیر مخابرات منطقه آذربایجان غربی گفت: در جریان طرح نجما همه شهرک های صنعتی آذربایجان غربی از بالاترین کیفیت خدمات مخابراتی بهره مند خواهند شد.

وی افزود: اعتبار این پروژه ۲۵ درصد از منابع غیرمولد مخابرات استان و ۷۵ درصد نیز از سوی مخابرات ایران تامین می‌شود، حجم پروژه با بالغ بر ۲۰۰۰ کیلومتر کابل کشی فیبر نوری با ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار در دو سال اجرا می‌شود.

روح الله حضرت‌پور

روح الله حضرت‌پور نیز در این مراسم اظهار کرد: دولت سیزدهم از حالت تقابلی با مخابرات خارج شده و یک رویکرد هم‌افزایی برای توسعه و پیشرفت در پیش گرفته است.

وی ادامه داد: شاید مخابرات خصوصی سازی شده اما باید اذعان کرد که این شرکت سرمایه ملی و متعلق به حاکمیت است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تاکید بر اینکه شرکت مخابرات ایران در یک پیچ تاریخی قرار گرفته است، اضافه کرد: مدیرت مجموعه مخابرات در این برهه در اختیار یک رزمنده پرافتخار دوران جنگ است که ضمن تعهد، تجربه کافی برای توسعه زیرساخت‌های مخابراتی را دارد.

وی فیبرنوری را سرمایه ملی دانست و افزود: بخش بزرگی از پیشرفت و توسعه کشور به توسعه زیرساخت‌های مخابراتی از جمله فیبرنوری مربوط است.

حضرت‌پور از مسوولان و مدیران استانی خواست تا برای گسترش فیبرنوری در آذربایجان‌غربی، هم افزایی و همکاری لازم را داشته باشند.

وی با تاکید بر اینکه مجلس در راستای توسعه زیرساخت‌های مخابراتی در کنار دولت قرار گرفته است، گفت: مجلس از هیچ تلاشی در این راستا دریغ نخواهد کرد.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی نیروی انسانی را بزرگترین سرمایه شرکت مخابرات ایران توصیف کرد و یادآور شد: اخبار غیر رسمی در رابطه با تعدیل نیروها در این شرکت منتشر شده که امیدواریم صحت نداشته باشد.

وی با بیان اینکه آیت الله رییسی قول افزایش پهنای باند را به مردم داده است، تاکید کرد: گسترش فیبرنوری در منطقه این قول رییس جمهور را جامع عمل خواهد پوشاند.

حضرت‌پور همچنین از مدیریت شرکت مخابرات آذربایجان‌غربی در تلاش برای توسعه زیرساخت‌های اینترنتی قدردانی کرد.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی نیز با بیان اینکه اینترنت ماهواره‌ای چالش جدی برای صنعت مخابراتی خواهد بود، افزود: مجلس به این موضوع ورود کرده و راهکار مواجه با آن در دست بررسی است.

وحید جلال زاده ادامه داد: اینترنت ماهواره‌ای می‌تواند به برخی مباحث امنیتی دامن بزند که باید راهکار لازم برای جلوگیری از آن به عمل آید.

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی همچنین خواستار افزایش کیفیت و پهنای باند اینترنت در روستاهای آذربایجان‌غربی شد.

دیگر نماینده ارومیه در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه با تاکید بر ضرورت توجه به اشتغال دیجیتالی، گفت: توسعه زیرساخت‌های ارتباطی باید منجر به اشتغال دیجیتالی شود.

حجت الاسلام سید سلمان ذاکر توسعه فیبرنوری در استمرار ارائه خدمات موثر به مردم را مهم عنوان کرد و افزود: مجلس تمایم تلاش خود را برای همکاری توسعه فیبرنوری به کار خواهد گرفت.

وی ادامه داد: صیانت از اصرار و حفظ حریم خصوصی افراد با بهره مندی از فیبرنوری باید در دستور کار قرار گیرد.

عدل نجف زاده نماینده مردم خوی و چایپاره در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم با قدردانی از عزم دولت برای توسعه زیرساخت‌های مخابراتی گفت: سال آینده باید شاهد اجرایی سیاست‌های توسعه دولت در مباحث مخابراتی باشیم.

وی با بیان اینکه باید از بخش خصوصی در سرمایه گذاری برای توسعه مخابراتی حمایت کرد، افزود: بخش خصوصی به عنوان نظام مالی جدید نقش بسزایی در توسعه ایفا می‌کند.

نجف زاده با تاکید بر اجتناب دولت از درگیری در مباحث اقتصادی و خدماتی، تاکید کرد: در کشورهای توسعه یافته نیز دولت وظیفه نظارتی دارد و دخالتی در مباحث اقتصادی و خدماتی نمی‌کند که در همین راستا باید برای اجرایی این امر از بخش خصوصی حمایت کرد.

در همین حال، مدیرعامل شرکت مخابرات ایران که صبح امروز (24 دی ماه) و به منظور امضاء تفاهم نامه عملیات اجرایی نهضت جهادی فیبرنوری(نجما) با استانداری آذربایجان غربی وارد ارومیه شد؛ در حاشیه این سفر با حضور در برنامه "سحریز خیر" صداوسیما مرکز آذربایجان غربی با مردم استان گفت و گو و جزئیات این طرح را تشریح کرد.

سلطانی در این برنامه با اشاره به سرعت روز افزون پیشرفت فناوری های مخابراتی در جهان اظهار کرد: فناوری ارتباطات با سرعت در حال پیشرفت است و شرکت های مخابراتی برای پاسخ به نیازهای مشتریان خود باید با این سرعت فناوری های خود را ارتقاء و به روز رسانی کنند.

وی افزود: به طور مثال امروز در حوزه فناوری ارتباطات سیار جهان در حال حرکت به سمت تکنولوژی نسل پنجم است که ما نیز باید به سرعت امکان ارائه این سرویس را برای مشترکین عزیز را فراهم بیاوریم.

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران تاکید کرد: از دیگر فناوری ها و زیرساخت های ضروری پیشرفته در صنعت مخابرات که امروز برای کشور ضرورت دارد ایجاد زیرساخت فیبرنوری است.

سلطانی گفت: شرکت مخابرات ایران با تصمیم هیات مدیره محترم وارد این حوزه شد و تا کنون بیش از ۱۷۰ هزار کیلومتر فیبرنوری در کشور انجام شده اما این میزان هنوز برای نیاز کشور کافی نیست.

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران با تاکید بر نگاه توسعه مدارانه شرکت مخابرات ایران در مناطق مخابراتی و استان ها افزود: به همین منظور طرح تحت عنوان نهضت جهادی توسعه فیرنوری شرکت مخابرات ایران (نجما) تهیه و توسط هیات مدیره مصوب شد و ما امروز در آذربایجان غربی حضور یافتیم تا تفاهم نامه اجرای این طرح را با استاندار محترم به امضاء برسانیم.

وی با تاکید بر اهمیت همکاری استانداران و شهرداران سراسر کشور با شرکت مخابرات ایران در اجرای این طرح ابراز امیدواری کرد تا در این فاز از اجرای طرح نجما در استان ها بیش از ۲ هزار کیلومتر دیگر به زیرساخت های مخابراتی آذربایجان غربی افزوده شود.

سلطانی گفت: امروز مشترکین متعددی در استان از خدمات با کیفیت باندپهن تاMb ۳۰۰در استان استفاده می کنند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (1 vote)
سیتنا 5
2023-01-14 15:10

افزودن دیدگاه جدید