کد مطلب: 

276209

آنچه در نمایشگاه فناوری CES گذشت

در نمایشگاه بین‌المللی سی‌ئی‌اس لاس‌وگاس آمریکا که از آن به عنوان بزرگترین نمایشگاه سالانه فناوری یاد می‌شود، جدیدترین فناوری‌های جهان معرفی شدند. خودرو آفتاب‌پرست ب‌ام‌و، غول پردازنده‌های اینتل، دوربین جدید پاناسونیک، تلویزیون ۷۷ اینچی سامسونگ و هوش مصنوعی آینده ویندوز از جمله فناوری های جدید نمایش داده شده در این نمایشگاه بودند.
آنچه در نمایشگاه فناوری CES گذشت

به گزارش سیتنا، نمایشگاه بین‌المللی سی‌ئی‌اس از چهار تا هشت ژانویه در لاس‌وگاس آمریکا برگزار شد. در نمایشگاه امسال طیف زیادی از فناوری‌های نوین معرفی شده‌اند که می‌توان در میان محصولات معرفی شده طیف گسترده‌ای از پردازنده‌ها، نمایشگرها، رایانه‌ها، ربات‌ها، دوربین‌ها، لوزام صوتی و تصویری، لوزام خانگی و تازه‌های جهان اتومبیل را دید.

در میان محصولات معرفی شده‌ دوربین جدید پاناسونیک، خودرو مفهمومی ب‌ام‌و، و پردازنده جدید اینتل بیش از باقی محصولات نظر رسانه‌‌ها را به خود جلب کرده است.

خودرو آفتاب‌پرست ب‌ام‌و

ب‌‌ام‌و خودروی مفهمومی جدیدی را معرفی کرده که به غیر از سبک جدید طراحی در بدنه، توانایی تازه‌ای برای تغییر رنگ بدنه دارد.

این خودرو i Vision Dee نام دارد و در بدنه آن از جوهر الکترونیک استفاده شده است. با استفاده از این تکنولوژی جدید، می‌توان رنگ بدنه را تغییر داد. این خودرو نشان دهنده محصولات آینده شرکت ب‌ام‌و است و احتمالاً در آینده نزدیک خودروهایی با توانایی تغییر رنگ بدنه، بر اساس آن رونمایی خواهند شد.

روی بدنه خودرو ۲۴۰ منطقه مجزا با پوشش جوهر الکترونیک کار شده است.

اتومبیل جدید ب‌ام‌و نگاه این خودروساز به طراحی آینده خودروها و انقلاب در طراحی بدنه خودرو را نشان می‌دهد.

در داخل این خودرو، روی تکنولوژی واقعیت افزوده کار شده، و در این خودرو سرنشینان‌ها توانایی دیدن واقعیت افزوده را دارند.

در زمانی که خودرو به‌صورت خودران حرکت کند، این امکان می‌تواند فضای داخل خودرو را به اتاق کوچک با قابلیت‌های متفاوت از سرگرمی‌های مختلف تا یک اتاق کار تبدیل کند.

غول پردازنده‌های اینتل

پردازنده نسل ۱۳ اینتل با ۲۴ هسته و ۵۰ درصد سریع‌تر از گذشته در نمایشگاه امسال معرفی شد. فرکانس کاری این پردازنده ۵.۶ گیگاهرتز است و Core i9-13980HX نام دارد و در لپ‌تاپ‌های قدرتمند به‌زودی استفاده می‌شود.

با این پردازنده لپ‌تاپ‌ها برای اولین بار به ۲۴ هسته با قدرت بالا مجهز خواهند شد. این پردازنده را می‌توان جواب شرکت اینتل به پردازنده‌های قدرتمند شرکت اپل دانست. این پردازنده سبب می‌شود که لپ‌تاپ‌های ویندوزی باز از لپ‌تاپ‌های ساخت شرکت اپل پیشی بگیرند.

دوربین جدید پاناسونیک

شرکت پاناسونیک دوربین لومیکس اس پنج مارک دو را معرفی کرد. برخی تحلیل‌گران فناوری، این محصول را با توجه به قیمت دو هزار دلاری‌اش بهترین دوربین ترکیبی می‌دانند که تا کنون معرفی شده است. این دوربین از نظر سرعت فوکوس دوربین‌‌های کنون و نیکون را پشت سر گذاشته است اما همچنان در برابر سونی با چالش روبرو است اما پاناسونیک سعی کرده با قیمت کمتر و افزودن قابلیت‌های بیشتر در فیلمبرداری محصول خود را برتر از محصولات سونی ارائه دهد.

این دوربین قابلیت ثبت تصویر فول فریم بصورت شش کی را دارد و دارای سنسور ۲۴ مگاپیکسلی است.

نکته مهم در این دوربین استفاده از سیستم ترکیبی تشخیص خودکار فوکوس است. این سیستم بر اساس هوش مصنوعی و ترکیبی از الگوریتم‌های کنتراست و کنترل فازی کار می‌کند.

پاناسونیک ادعا می‌کند این سیستم سریع‌ترین و دقیق‌ترین سیستمی است که برای تشخیص فوکوس تاکنون ساخته است. این محصول را می‌توان گزینه مناسبی برای مستندسازان، فعالان فضای مجازی و روزنامه‌نگاران دانست.

تلویزیون ۷۷ اینچی سامسونگ

شرکت سامسونگ با ارائه تکنولوژی‌های جدید نمایشگر در جهان پیش تاز است و در نمایشگاه امسال هم این شرکت یک نمایشگر ۷۷ اینچی اولد را معرفی کرد.

این محصول بر اساس فناوری کوانتوم دات کار می‌کند. در این نمایشگر همچنین از پنل ۱۴۴ هرتزی استفاده شده است و ضخامت این نمایشگر تنها ۱۱ میلی‌متر است.
قوی‌ترین لپ گرافیکی جهان

شرکت انویدیا در نمایشگاه امسال خبر از عرضه قوی‌ترین لپ تاپ گرافیکی جهان در سری لپ‌تاپ‌های Nvidia Studio با سخت‌افزار پرقدرت داد. این شرکت ادعا کرده این محصول که امسال وارد بازار می‌شود، آغاز عصر جدیدی در زمینه پردازش‌های لپ‌تاپی است.

این سری از محصولات قرار است به کارت گرافیکی Nvidia RTX 4000 مجهز شوند.

هوش مصنوعی آینده ویندوز

شرکت مایکروسافت در نمایشگاه امسال خبر داد که آینده سیستم‌عامل ویندوز بر اساس هوش مصنوعی خواهد بود.

این شرکت اعلام کرد ویندوز جدید را براساس معماری که مبتنی بر اساس هوش مصنوعی و یادگیری ماشین است در حال طراحی دارد. هوش مصنوعی قرار است بیشتر کارها را در محیط ویندوز انجام دهد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2023-01-11 13:14

افزودن دیدگاه جدید