کد مطلب: 

276198

کلاهبرداری با ترفند حراج روز مادر

رئیس پلیس فتا استان خراسان جنوبی پیرامون کلاهبرداری از کاربران فضای مجازی با ترفند تخفیف ویژه خرید هدیه روز مادر و روز زن هشدار‌ داد.
روز مادر

به گزارش سیتنا، سرهنگ الوانی اظهار‌ داشت:در طی روز‌های اخیر با‌توجه‌ به نزدیک شدن ولادت باسعادت حضرت فاطمه(س) و روز مادر افراد کلاهبردار از کاربران فضای مجازی کلاهبرداری می‌کنند.

این مقام انتظامی با‌اشاره به‌ این‌ که مجرمین سایبری با‌ تبلیغات فریبنده سعی دارند به کاربران فضای مجازی این گونه وانمود کنند که کالا را با تخفیف ویژه در اختیار افراد قرار می دهند، با‌قرار‌ دادن لینک جعلی در این آگهی‌ها کاربران را به صفحات فیشینگ هدایت کرده و حساب بانکی آنان را خالی می نمایند.

این مقام سایبری گفت: یکی از روش‌های دیگر کلاهبرداری در حراجی‌های اینترنتی به این صورت است که کالای تبلیغ‌ شده با کالای تحویل ‌داده شده به خریدار از نظر کیفیت و مشخصات و همچنین از نظر اصالت و جنس کالا متفاوت است.

این مقام انتظامی به هموطنان توصیه کرد: بهترین روش برای شناسایی درگاه‌های پرداخت معتبر توجه به این نکته است که همه درگاه‌های پرداخت اصلی و معتبر دارای دامنه shaparak.ir در آدرس اینترنتی خود هستند، همچنین کاربران مدنظر داشته باشند کد امنیتی درگاه‌های‌بانکی با هربار refresh کردن تغییر می‌کند، ولی معمولا در اکثر صفحات فیشینگ کد امنیتی به صورت عکس بوده وبا refresh کردن تغییر نمی‌کند.

رئیس پلیس فتا خراسان جنوبی خاطر نشان کرد: سایت پلیس فتا به آدرس الکترونیکی www.cyberpolice.ir آماده دریافت گزارش‌های مردمی بوده و کاربران گرامی می‌توانند آخرین اخبار ،حوادث و رویداد‌های سایبری را از این سایت دریافت نمایند.

همچنین شماره تماس 096380 مربوط به مرکز فوریت‌های سایبری پلیس فتا به صورت شبانه روزی آماده پاسخگویی به سوالات شهروندان در سراسر کشور می‌باشد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2023-01-11 11:21

افزودن دیدگاه جدید