کد مطلب: 

275780

جزئیات برگزاری کلاس‌های آنلاین دانش آموزان در شاد و معرفی امکانات

با گذشت چندین سال از شیوع پاندمی کرونا، شبکه دانش آموزی شاد هنوز هم بستر مناسبی برای برگزاری کلاس های مجازی است و در ایامی که دانش آموزان بخاطر شرایطی همچون آلودگی هوا یا بارش برف تعطیل می‌شوند و قادر به حضور فیزیکی در کلاس‌ها نیستند، می‌توانند با حضور در کلاس های مجازی شاد، از این بستر آموزشی بهره‌ی کافی ببرند.
شاد

به گزارش سیتنا، شبکه دانش آموزی شاد در اوایل شیوع کرونا برای آموزش مجازی توسط تیم برنامه نویسی همراه اول طراحی شد و صاحب امتیاز این نرم افزار وزارت آموزش و پرورش است تا دانش آموزان از آموزش جا نمانند.

دانش آموزان می بایست به صورت آنلاین در ساعت مقرر در کلاس های مجازی شرکت کنند و بعد از گذشت چندین سال از شیوع پاندمی کرونا، هنوز هم بستر مناسبی برای کلاس های مجازی است و در ایامی که دانش آموزان بخاطر شرایطی همچون آلودگی هوا یا بارش برف تعطیل شده اند و قادر به رفتن به مدرسه نیستند، با حضور در کلاس های مجازی شاد، از کلاس درس بهره می برند.

شاد یک رابط کاربری ساده برای احراز هویت معلم، مدیر و دانش آموز دارد که کاربران اصلی این شبکه را تشکیل می دهند. مدیر مدرسه با ورود به سامانه و وارد کردن اطلاعات معلمان اقدام به تشکیل گروه درس مربوط به همان معلم می کند. بعد از آن، معلمان و دانش آموزان می توانند با نصب بر روی تلفن همراه خود و سپس انجام عملیات احراز هویت در اپلیکیشن، وارد کلاس هایی که مدیر تشکیل داده شوند.

شاد

بر اساس گزارشات به عمل آمده از مدیران سازمان آموزش و پرورش کشور، از ابتدای شروع به کار این اپلیکیشن تا کنون حدود 18 میلیون کاربر اعم از مدیر، دانش آموز و معلم در شاد حضور داشته اند.

شاد چه امکاناتی دارد؟

شاد در ابتدا شروع به کار خود فقط در قالب پیام رسان برای ارتباط بین معلم و دانش آموز شناخته شده بود ولی در نسخه های جدید امکانات جدیدی را همراه داشته است که عبارت اند از احراز هویت، حضور و غیاب به صورت هوشمند، ارتباط یک طرفه (پخش زنده)، ارتباط دو طرفه (پخش زنده)، ایجاد تماس تصویری (دوطرفه)، جذابیت های گرافیکی نرم افزار، کلاس بندی، کانال های محتوای آموزشی، اشتراک گذاری دسکتاپ، نظرسنجی، آزمون ساز آنلاین، کنترل تکلیف دانش آموز، بخش سوالات متداول، پروفایل دانش آموز(کارپوشه) و آزمون ساز آنلاین است.

احراز هویت در شاد

شاد

در شاد سه گروه کاربری مدیر، معلم و دانش‌آموز بر اساس شماره همراه ثبت شده است که احراز هویت می‌شوند. بر اساس یکی از این سه نقش می‌توان امکانات مناسب همان نقش را ارائه داد؛ برای مثال به‌ محض ورود و احراز هویت مدیر مدرسه کلاس‌های مدرسه به‌صورت خودکار تعریف می‌شوند و نیازی به ساخت گروه‌های کلاسی نیست.

حضور و غیاب به صورت هوشمند

معلم می‌تواند با تعیین برنامه هفتگی کلاس و با مراجعه به لیست کلاسها از وضعیت حضور هر یک از دانش‌آموزان اطلاع حاصل کند؛ در کلاس آنلاین به‌صورت خودکار هر هفت دقیقه حضور دانش‌آموزان ثبت شده و به معلم اطلاع داده می‌شود.

ارتباط یک طرفه و دو طرفه

توسعه سرویس ارتباط زنده دوطرفه با هدف برگزاری جلسات آنلاین مدیران، برگزاری جلسات اولیا و مربیان و کلاس‌های تعاملی ایجاد شده است. معلم در کلاس آنلاین می‌تواند با انتخاب پخش زنده دوطرفه کلاس‌های آنلاین تعاملی با هدف پرسش و پاسخ دانش‌آموزان برگزار کند.

شاد

در سرویس ارتباط زنده یکطرفه هر فردی که عضو گروه است می‌تواند با انتخاب گزینه پخش زنده برای افراد آن گروه ارتباط لایو یک طرف ایجاد کند و پخش زنده تا ٢۴ ساعت قابل دانلود است.

تماس تصویری و صوتی

کاربران برنامه شاد می توانند از طریق تماس تصویری و صوتی  ارتباط دو طرفه تصویری و صوتی  داشته باشند و با توجه به اینکه در لایو فقط امکان مشاهده تصویر یک طرفه وجود دارد، تماس تصویری این مشکل را حل کرده است و به‌ منظور آزمون شفاهی که نیاز به دیدن تصویر دانش‌آموز است یا ارتباط مدیر و معلمان قابل استفاده است.

شادبین

شاد

جستجوی اینترنتی در شادبین برای دانش آموزان به صورت رایگان است. شادبین اینترنت رایگان و پاک دانش آموزی است. والدین خیالشان راحت باشد که هیچ محتوای غیراخلاقی در شادبین قابل جستجو کردن نیست.

جذابیت های گرافیکی نرم افزار

با توجه به اینکه بازه سنی کاربران شاد گستردگی دارد و بر اساس مطالعه روانشناسی و استفاده از نظرات کارشناسان، گرافیک و فناوری اطلاعات رابط کاربری و تجربه کاربری در نسخه جدید شاد تغییرات قابل توجهی داشته است، از جمله جذابیت‌های بصری رنگی و کاراکتر استفاده شده است.

شاد

بات تکلیف

دانش آموزان می توانند از طریق بات تکلیف در شاد، تکالیفی را که معلم برای آنها هر روز تعیین می کند را مشاهده نمایند. معلمان در بات های تکلیف دانش آموزان، تمرین‌هایی را قرار می دهند که دانش آموزان باید به طور مرتب به بات تکلیف خود سر بزنند و اگر تکلیفی داشتند، آن را انجام دهند و سپس در همان جا برای معلم ارسال کنند.

آزمون آنلاین

شاد

معلمان می توانند برای برگزاری آزمون آنلاین در سامانه شاد، از بخش آزمون ساز این برنامه استفاده کنند. ساخت آزمون آنلاین در شاد از طریق خود برنامه و همچنین سایت های گوگل فرم و دیجی فرم امکان پذیر است و معلم با توجه به سلیقه خود و نظر دانش آموزان، می تواند از یکی از این سه گزینه استفاده کند آزمون ساز برنامه شاد قابلیت ساخت آزمون تستی و تشریحی دارد و اسامی دانش آموزانی که در آزمون حضور داشته اند، برای معلم ارسال می شود.

آیکون های مختلف بخش سرویس ها

در بخش شادنامه به کاربر این قابلیت داده می شود تا از اخبار در کانال شاد با خبر شوند، آموزش های بخش های مختلف شاد در این قسمت به صورت تصویری گذاشته شده، شماره تماس پشتیبانی شاد و پشتیبانی آنلاین در بات برای رفع مشکل شاد در مواقع نیاز قرار داده شده و همچنین کانال هایی برای اطلاع رسانی و آموزش اپلیکیشن شاد برای معلمان، مدیران، دانش آموزان پیشنهاد شده است.

در بخش گفت وگو با وزیر شما می توانید بدونه واسطه و به طور مستقیم صحبت های خود را به وزیر آموزش و پرورش در میان بگذارید. فرهنگیان، دانش آموزان، والدین، و سایر هموطنان می توانند سوالات، مشکلات، انتقادات و دغدغه‌های خود را با وزیر آموزش و پرورش مطرح کنند. در بخش صفحات رسمی به شما تمام کانال های رسمی ارگان های مختلف را معرفی کرده است.

شاد

در بخش شادنما سایت شادنما که در آن برنامه های شبکه آموزش برای یادگیری درس پیشنهاد شده است، کانال پخش زنده که در آن لایو های مهم قرار می گیرد، کانال شادنمای استثنایی برای آموزش به زبان اشاره، کانال معاونت فرهنگی و کانال نهضت سواد آموزی قرار دارد.

در بخش نمونه تدریس ها آموزش و تدریس مقاطع مختلف تحصیلی و استثنایی برای همه درس ها وجود دارد که دانش آموز با مراجعه به بخش تدریس می تواند از این امکانات استفاده کند.

در بخش شادبوم  پی دی اف کتاب های درسی، مشاور جهت انتخاب رشته تحصیلی، تماشای انیمیشن و بازی آنلاین قرار دارد.

در بخش جام جهانی در شاد اخباری در راستای جام جهانی مثل کانال هواداری جام جهانی و فوتبالینو، پخش زنده بازی ها، بخش هیجان انگیز سرگرمی و پیش بینی جام جهانی، نتایج بازی ها، مستند فوتبالی، عکس های وایرال شده در جام جهانی قرار گرفته است.

اپلیکیشن شاد در بخش های مختلف خود توانسته نیازهای کاربران خود را تا حدودی رفع کند؛ از جمله دانش آموزان، معلمان و مدیران که کاربران اصلی این سکوی ایرانی هستند. شاد کمک زیادی به آموزش های مجازی در زمانی که امکان برگزاری کلاس های حضوری درس وجود نداشت، کرده است.

انتهای پیام

گزارش از زهرا شباب دلیر

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 4.7 (18 رای)
سیتنا 3
2022-12-31 12:27

افزودن دیدگاه جدید