کد مطلب: 

275686

راه‌اندازی سامانه پیگیری اجرای قانون اساسی

معاون قانون اساسی معاونت حقوقی رئیس جمهوری گفت: سامانه پیگیری اجرای قانون اساسی راه‌اندازی شده و مردم می‌توانند موارد نقض قانون اساسی را در این سامانه گزارش کنند.
قانون اساسی

به گزارش سیتنا، سید احمد حبیب نژاد روز چهارشنبه (هفتم دی ماه) در دیدار با استاندار خراسان شمالی اظهار کرد: راه اندازی سامانه اجرای قانون اساسی فرصتی است تا نظارت بر نحوه قانون ‌و نیز شناسایی موارد نقض اجرای قانون اساسی سهل شود.

وی خاطرنشان کرد: هیات عالی اجرای قانون اساسی تشکیل شده ‌و رییس جمهور، رییس آن هیات است و موارد نقض قانون اساسی در آن هیات بررسی می شود.

معاون قانون اساسی معاونت حقوقی رییس جمهوری افزود: اجرای قانون اساسی در همه ابعاد و خارج از تشریفات مهمترین وظیفه ماست زیرا علاج دردهای کشور اجرای کامل و صحیح اصول قانون اساسی است.

وی عنوان کرد: موارد نقص قانون به دستگاه ها ابلاغ می شود و پیگیری موارد نقض قانون اساسی در دستگاه‌ها از وظایف این معاونت است.

استاندار خراسان شمالی هم در این دیدار بر ضرورت شناخت قانون اساسی و جایگاه آن در جامعه تاکید کرد و گفت: موضوعات حقوقی بسیار وسیع است و تمامی دستگاه های اجرایی باید در خصوص موضوعات مرتبط با حوزه قانون اساسی آموزش های لازم را فرا گیرند.

محمدرضا حسین نژاد افزود: شناخت قانون اساسی و جایگاه آن در جامعه توسط مدیران دستگاه های اجرایی و کارشناسان حقوقی ادارات در اولویت قرار گیرد و دوره‌های آموزشی برای آشنایی مدیران با قانون اساسی افزایش یابد.

معاون قانون اساسی معاونت حقوقی رییس جمهوری برای حضور در همایش آموزش قانون اساسی مدیران امروز در خراسان شمالی سفر کرد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2022-12-28 12:12

افزودن دیدگاه جدید