کد مطلب: 

275379

رأی مثبت کاربران به استعفای ایلان ماسک از مدیرعاملی توییتر

ایلان ماسک، مدیرعامل جدید توییتر که استعفایش از این مقام را در این شبکه اجتماعی به رأی کاربران گذاشته بود، اینک با پاسخ مثبت بیش از 57 درصد از کاربران مواجه شده است. ماسک در توییت رأی‌گیری گفته بود، از رأی نهایی تبعیت خواهد کرد.
رأی مثبت کاربران به استعفای ایلان ماسک از مدیرعاملی توییتر

به گزارش سیتنا، در رأی‌گیری توییتری که ایلان ماسک، مدیرعامل توییتر آن را به پا کرد تا ساعات پایانی دوشنبه 28 آذرماه اکثریت به استعفای او از مدیرعاملی این شبکه اجتماعی رأی داده‌اند.

میزان آرای موافق خروج او 57.5 درصد است. 42.5 درصد نیز مایلند او همچنان مدیرعامل باقی بماند. مدیرعامل ۵۱ ساله شرکت تسلا در همین توییت قول داده، در صورت موافقت کاربران، از مدیرعاملی توییتر کناره‌ بگیرد.

ماسک در مورد زمان خروج از این پست سخنی به میان نیاورده، تنها به سوال یکی از کاربران در مورد جانشین احتمالی خود این پاسخ را داده که "جانشینی وجود ندارد."

رأی مثبت کاربران به استعفای ایلان ماسک از مدیرعاملی توییتر

موج انتقاد از تغییرات توییتر

بعد از آن که این شبکه آنلاین اعلام کرد که به کاربرانش اجازه نمی‌دهد در پیام‌های خود برای پلتفرم‌های رقیب از جمله فیس‌بوک، اینستاگرام یا ماستودون تبلیغ کنند، سیلی از نارضایتی و گلایه متوجه ماسک شد. این اقدام هم‌چنین طوفانی از خشم در محافلی به راه انداخت که قبلا به حمایت از اقدامات مالک جدید توییتر برخاسته بودند.

نکته پرسش برانگیز در این تصمیم آن است که محدودیت‌ها شامل همه پلتفرم‌ها نمی‌شود از جمله لینکدین یا تیک تاک.

بعد از واکنش‌های خشم‌آلود، ماسک در پیامی اذعان کرد که در محدودیت‌های آزادی بیان بیش از حد پیش رفته و قول داد که بدون مشورت با کاربران توییتر، دیگر تغییرات گسترده‌ای را در قوانین این پلتفرم اعمال نکند. او نوشت: «معذرت می‌خوام. دیگه تکرار نمی‌شه.»

 بعد از این توییت بود که ماسک ایده نظرسنجی را مطرح کرد و به این تمثیل متوسل شد: «هوای آرزوهایت را داشته باش شاید به آنها برسی.»

تعلیق موقت حساب روزنامه‌نگاران

اخیراً این سرویس آنلاین با مسدود کردن حساب های کاربری چندین روزنامه نگار برجسته آمریکایی که علیه ماسک گزارش می دادند، سروصدا به پا کرده بود. به گفته این افراد، تعلیق حساب‌ها بدون هشدار انجام گرفت. یک نمونه شاخص از تصمیم‌گیری‌های ماسک، بستن حساب کاربری فردی بود که پروازهای جت شخصی او را ردیابی می‌کرد.

اکثر  اکانت‌ها اکنون دوباره فعال شده‌اند  اما انتقادات از این رویه ادامه دارد. در خلال ماجرا، بسیاری از کاربران رقیب توییتر Mastodon را به عنوان یک جایگزین تبلیغ کردند.

قهرمان خودخوانده آزادی بیان

ماسک در ماه اکتبر مالکیت توئیتر را بر عهده گرفت. در گذشته او همیشه خود را به عنوان قهرمان آزادی بیان معرفی می‌کرد اما در نهایت تئوری‌های توطئه را در توییتر ترویج کرد و از این پلتفرم برای تبلیغ جمهوری خواهان آمریکا نیز استفاده کرد.

این سرویس آنلاین در سال‌های اخیر به یک پلتفرم ارتباطی بسیار مهم تبدیل شده است. دولت‌ها، مقامات و سیاستمداران نیز از توییتر برای کارهای روابط عمومی خود در سراسر جهان استفاده می‌کنند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2022-12-19 23:12

افزودن دیدگاه جدید