کد مطلب: 

275224

سازمان مالیاتی بخشنامه بخشودگی مالیاتی تولیدکنندگان را ابلاغ کرد

بخش‌نامه سازمان امور مالیاتی پیرامون بخشودگی مالیاتی تولیدکنندگان و مشوق‌های حمایت از تولید، حفظ و ایجاد اشتغال ابلاغ شد.
تولیدکنندگان

به گزارش سیتنا، بخش‌نامه سازمان امور مالیاتی با موضوع ارسال تصویب‌نامه هیأت وزیران مربوط به مشوق‌های حمایت از تولید و حفظ و ایجاد اشتغال توسط رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور ابلاغ شد.

در این بخشنامه به بخشودگی جرایم مالیاتی سال ۱۴۰۰ و تقسیط بدهی قطعی مالیاتی کارفرمایان اشاره شده است.

در این بخش‌نامه آمده است: الف- جرایم مالیاتی مربوط به عملکرد سال ۱۴۰۰ کارفرمایان حقیقی و حقوقی دارای پروانه بهره‌برداری از وزارت‌خانه‌های ذی‌ربط در فعالیت‌های تولیدی مشروط به افزایش تولید در سال ۱۴۰۰ نسبت به سال ۱۳۹۶ و داشتن حداکثر (۱۰۰) نفر نیروی کار تا پایان سال ۱۴۰۰ و پرداخت اصل بدهی بر اساس برنامه توافقی با سازمان امور مالیاتی کشور، در چارچوب مواد (۱۶۷) و (۱۹۱) قانون مالیات‌های مستقیم – مصوب ۱۳۶۶ – و اصلاحات بعدی آن بخشوده می‌شود. دستورالعمل اجرایی این بند با پیشنهاد وزارت صنعت، معدن و تجارت و با تأیید سازمان امور مالیاتی کشور ابلاغ خواهد شد.

ب- کارفرمایان حقیقی و حقوقی دارای پروانه بهره‌برداری از وزارت‌خانه‌های ذی‌ربط در فعالیت‌های تولیدی به شرط حفظ نیروی کار موجود در پایان سال ۱۴۰۰ و تداوم آن تا پایان سال ۱۴۰۱ می‌توانند درخواست تقسیط بدهی قطعی مالیاتی خود مربوط به سال ۱۴۰۰ را به سازمان امور مالیاتی کشور ارائه کنند و سازمان مذکور ضمن استعلام از سازمان تأمین اجتماعی در خصوص احراز شرط فوق، با رعایت ماده (۱۶۷) قانون مالیات‌های مستقیم – مصوب ۱۳۶۶- و اصلاحات بعدی آن نسبت به تقسیط بدهی قطعی مالیاتی حداکثر تا (۳۶) قسط بر اساس توافق صورت گرفته اقدام می‌کند و در صورت عدم پرداخت به موقع هریک از اقساط یاد شده طبق توافق صورت گرفته از سوی کارفرما، مابقی اقساط به دین حال تبدیل و یکجا پرداخت می‌شود.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (1 vote)
سیتنا 3
2022-12-14 09:41

افزودن دیدگاه جدید