کد مطلب: 

275007

پس از استارلینک، کمپانی ایلان ماسک از استارشیلد برای استفاده دولت‌ها رونمایی کرد

کمپانی اسپیس ایکس متعلق به ایلان ماسک از پروژه جدید اینترنت ماهواره‌ای با نام استارشیلد رونمایی کرد که به دلیل رمزگذاری پیشرفته می‌تواند برای استفاده دولت‌ها به‌ ویژه در امور امنیت ملی مناسب باشد.
اسپیس ایکس

به گزارش سیتنا، کمپانی اسپیس ایکس متعلق به ایلان ماسک از پروژه جدید اینترنت ماهواره‌ای با نام «استارشیلد» رونمایی کرد که به دلیل رمزگذاری پیشرفته امنیت بیشتری برای کاربرانش خواهد داشت.

رسانه‌های تکنولوژی در جهان خبر از پروژه جدید اینترنت ماهواره‌ای شرکت اسپیس ایکس دادند که مشخصا می‌تواند برای استفاده دولت‌ها به‌ویژه در امور امنیت ملی مناسب باشد.

این نسخه از اینترنت ماهواره‌ای مخصوص دولت‌ها که از رمزگذاری بسیار قدرتمند با الگوریتمی پیچیده برخوردار است، احتمال نفوذ و نشتی اطلاعات را به‌شدت کاهش می‌دهد.

بر اساس اخبار منتشر شده، سرویس جدید اینترنت ماهواره‌ای به‌صورت سفارشی برای استفاده مشتریان دولتی طراحی شده است.

به‌ نظر می‌رسد طراحی ساختار جدید برای اینترنت ماهواره‌ای به سفارش برخی دولت‌ها انجام شده است.

اسپیس ایکس با وزارت دفاع آمریکا همکاری دارد و سعی شده است در این سامانه جدید به موارد امنیتی توجه ویژه‌ای شده باشد.

این خدمات احتمالا مورد توجه دولت آمریکا، دولت‌های دیگر و شرکت‌های مختلف قرار خواهد گرفت. در عین حال به ‌دلیل استفاده از تکنولوژی پیچیده و سری، احتمال واگذاری این سیستم به دولت‌ها و شرکت‌هایی که رابطه خوبی با آمریکا ندارند، بعید به ‌نظر می‌رسد و احتمالا این خدمات به روسیه و چین و متحدان آنها ارائه نشود.

هم‌اکنون استارلینک و اینترنت ماهواره‌ای، امید بسیاری در جهان برای عبور از سد فیلترینگ ایجاد کرده‌اند.

دولت اوکراین در جریان حمله روسیه به این کشور از خدمات استارلینک برای قطع نشدن ارتباط خود با جهان استفاده کرد. حالا احتمال می‌رود خدمات استارشیلد برای اوکراین هم قابل استفاده باشد. استفاده از این سیستم احتمال شنود اطلاعات توسط روسیه را کاهش خواهد داد.

برای آن که پوشش اینترنت استارلینک کامل شود باید ۱۲ هزار ماهواره در مدار ۵۰۰ کیلومتری زمین قرار گیرد.

تاکنون حدود ۲۵ درصد این عدد تحقق پیدا کرده است. با وجود این، سرعت اینترنت استارلینک از بعضی اینترنت‌های زمینی در برخی مناطق بیشتر شده است.

سرعت اینترنت فضایی استارلینک به ۱۷۶ مگابیت بر ثانیه رسیده است. افرادی که در اروپا از این سیستم استفاده می‌کنند، به این سرعت رسیده‌اند و میانگین سرعت در آمریکا هم ۱۵۰ مگابیت بر ثانیه است. میزان تأخیر گزارش‌ شده هم ۳۳ میلی‌ثانیه است.

اسپیس ایکس امیدوار است با افزایش تعداد ماهواره‌های در مدار، این تأخیر به کمتر از۲۰ میلی‌ثانیه برسد.

این سرعت قرار است با افزایش تعداد ماهواره‌ها در مدار به بیش از یک گیگابیت در ثانیه برسد.

هم‌اکنون ماهواره‌های استارلینک همه‌جای کره زمین را پوشش می‌دهند، اما برای رسیدن به سرعت بیشتر و تأخیر کمتر، باید تعداد ماهواره‌ها افزایش پیدا کند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (1 vote)
سیتنا 5
2022-12-08 11:41

افزودن دیدگاه جدید