کد مطلب: 

274945

هشدار پلیس فتا پیرامون انتشار اپلیکیشن جعلی دولت همراه

رئیس پلیس فتا اصفهان در خصوص طراحی و انتشار اپلیکیشن جعلی همراه توسط کلاهبرداران سایبری با هدف سرقت اطلاعات شهروندان، هشدار داد.
هشدار پلیس فتا پیرامون انتشار اپلیکیشن جعلی دولت همراه

به گزارش سیتنا، رئیس پلیس فتا اصفهان گفت: یکی از شگردهای کلاهبرداران سایبری طراحی اپلیکیشن های جعلی با عناوینی منتسب به برنامه های ارائه خدمات دولتی و سازمانی و انتشار آن از طریق ارسال پیامک های حاوی لینک به شهروندان است.

وی افزود: نخستین گام جهت پیشگیری از سوءاستفاده‌های کلاهبرداران اینترنتی، عدم ورود به لینک های ناشناس و دانلود و بارگزاری اپلیکیشن‌ها از سایت های مرجع و مارکت های معتبر است.

سرهنگ مرتضوی گفت: باید دقت شود که برنامه نصب‌شده بر روی تلفن همراه به چه بخش‌هایی با دریافت تاییدیه دسترسی می یابد و نباید بدون توجه به نوع دسترسی ارائه مجوز آن را تایید کرد.

وی تصریح کرد: در دانلود نرم‌افزارهای کاربردی باید به تعداد نصب برنامه توجه شود و نظراتی که دیگران درباره نرم‌افزار موردنظر عنوان کرده اند می‌تواند گوبای اطلاعات مهمی از عملکرد برنامه باشد.

رئیس پلیس فتا اصفهان به شهروندان توصیه کرد: کلاهبرداران به بهانه های مختلف از جمله مشاهده ابلاغ الکترونیکی، یارانه، سهام عدالت و... با ارسال پیامک های جعلی حاوی لینک دانلود اپلیکیشن های ارائه خدمات دولتی، شهروندان را ترغیب به نصب برنامه می‌کنند و با دریافت ‌مبالغی به عنوان کارمزد، کاربر را به درگاه‌های جعلی هدایت و اقدام به سرقت اطلاعات بانکی وی می کنند.

این مقام مسئول خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه این نرم‌افزارها به اطلاعاتی از جمله لیست مخاطبین و پیامک ها دسترسی پیدا می نمایند، پیامک جعلی را برای سایر مخاطبان نیز ارسال و ابعاد شگرد کلاهبرداری را گسترش می دهند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2022-12-06 15:13

افزودن دیدگاه جدید