کد مطلب: 

274913

سردرگمی 150 هزار دستگاه ماینر ضبطی در کشور

مدیرعامل سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی گفت: حدود 150 هزار دستگاه ماینر در انبارهای سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی در سراسر کشور وجود دارد که البته سازمان اختیاری برای تعیین تکلیف آنها ندارد.
عبدالمجید اجتهادی

به گزارش سیتنا، سید عبدالمجید اجتهادی با حضور علی جمادی معاون قضایی دادستان کل کشور، علیرضا نورنژاد عضو هیئت مدیره و معاون حقوقی و فروش اموال غیرمنقول و روح الله آبداریان مدیرکل حوزه مدیرعامل و امور استانها و روابط عمومی سازمان اموال تملیکی، محمدجعفر عبداللهی رئیس کل دادگستری و مهدی طیبی مدیرکل تعزیرات استان و محمدرضا صادقی معاون امور اقتصادی استانداری سمنان از انبارهای تملیکی این استان بازدید به عمل آورد.

مدیرعامل سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی در حاشیه بازدید از انبارهای تملیکی استان سمنان در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در پی بازدید روسای قوای قضاییه و مجریه و دستورات صادر شده، تعامل بین قوا در تعیین تکلیف کالاهای موجود در انبارهای اموال تملیکی سرعت گرفت، اظهارداشت: اقدامات خوبی در خصوص ساماندهی و تعیین تکلیف کالاها در سراسر کشور از جمله برگزاری مزایده های فوق العاده و فروش خودروهای خارجی انجام شد.

وی در ادامه بیان داشت: حدود 150 هزار دستگاه ماینر ضبطی در انبارهای سازمان در سراسر کشور وجود دارد که این سازمان، اختیاری برای تعیین تکلیف آنها ندارد. تعدادی از این دستگاه ها دارای رای برائت دارند و البته امکان فروش آنها وجود ندارد چرا که امکان استفاده در چرخه معیوب و غیرقانونی وجود دارد و بخشی نیز رای قطعی محکومیت هستند.

اجتهادی با اشاره به اینکه بخشی از مشکلات حوزه نگهداری و تعیین تکلیف کالاها در سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی گفت: یکی از مباحث به دریافت مجوز از برخی دستگاه‌ها همچون استاندارد و سازمان غذا و دارو باز می گردد.

رئیس هیئت مدیره سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی گفت: در یک سال گذشته ۷۰۰ درصد فروش کالا‌های اموال تملیکی افزایش یافته و ۲۰ هزار میلیارد تومان کالا هم تعیین تکلیف شده است.

اجتهادی افزود: مصوبه‌ای از جلوگیری از رسوب کالا در انبار‌های اموال تملیکی و گمرکات در دست بررسی است که با نهایی شدن آن در دولت و تصویب در مجلس، مشکلات قانونی سد راه تعیین تکلیف اموال تملیکی برطرف شود.

در ادامه این بازدید علی جمادی معاون قضایی دادستان کل کشور نیز با تشکر از اقدامات سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی در راستای تعیین تکلیف کالاها و ساماندهی انبارها تصریح کرد: با توجه به اقدامات خوبی که در انبارها صورت پذیرفته و این سازمان هم مجدانه پیگیر سامان‌دهی بهینه انبارها است، دادستانی نیز بر همین موضوع تأکید داشته و در دستور کار خود قرار داده است.

همچنین رئیس هیئت مدیره سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی با کارکنان اداره اموال تملیکی استان سمنان دیدار صمیمانه داشت و از نزدیک در جریان مسائل و مشکلات قرار گرفت.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (1 vote)
سیتنا 5
2022-12-06 08:47

افزودن دیدگاه جدید