کد مطلب: 

274834

اعلام آمادگی برای سرمایه‌گذاری در بخشی از طرح اینترنت جهانی

کنسرسیوم طرح نخستین کابل فیبرنوری زیردریایی که به عنوان بخشی از زیرساخت اینترنت جهانی، اروپا را از طریق قطب شمال به ژاپن وصل می‌کند، روز جمعه از آمادگی نخستین سرمایه‌گذار برای اجرای آن خبر داد.
اعلام آمادگی برای سرمایه‌گذاری در بخشی از طرح اینترنت جهانی

به گزارش سیتنا، این طرح یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون یورویی (یک میلیارد و ۱۵۰ میلیون دلاری)، نخستین شبکه فیبرنوری خواهد بود که با گذر از بستر اقیانوس منجمد شمالی، اروپا و ژاپن را از طریق شمال امریکا، به هم وصل می‌کند.

طرح گذر این کابل از سواحل روسیه در قطب شمال با سرمایه‌گذاری مشترک مگافون، دومین شرکت بزرگ موبایل این کشور، سال گذشته (۲۰۲۱) لغو شد.

شرکت فنلاندی سینیا عضو اصلی کنسرسیوم "فار نورث فایبر" علت لغو این طرح را تردید فزاینده روسیه برای صدور مجوز گذر این کابل از خاک این کشور دانست.

اعضای دیگر این کنسرسیوم افزون بر سینیا، شرکت فارنورث دیجیتال ایالات متحده و آرتریا نتورکس ژاپن، هستند.

آری یوسی کناپیلا مدیرعامل سینیا گفت: این کابل که از اسکاندیناوی از طریق گریلند، کانادا و آلاسکا تا ژاپن امتداد می‌یابد، تاخیر در انتقال داده میان فرانکفورت و توکیو را تا نزدیک به ۳۰ درصد کاهش خواهد داد.

شرکت پژوهشی و آموزشی شبکه "نوردانت"، اعلام کرده که تفاهم نامه‌ای با این کنسرسیوم برای سرمایه‌گذاری در یکی از ۱۲ جفت فیبری که درون کابل اصلی جای خواهد گرفت، امضا کرده است.

کنسرسیوم فار نورث فایر هنوز میزان سرمایه‌گذاری این شرکت را اعلام نکرده، اما یک منبع، سرمایه‌گذاری مورد نیاز برای یک جفت کابل فیبر نوری را نزدیک به ۱۰۰ میلیون یورو ارزیابی کرده و ۱۰۰ میلیون یوروی دیگر نیز برای تعمیر و نگهداری این خط در عمر ۳۰ ساله آن هزینه خواهد شد.

شبکه کنونی کابل‌ها میان اروپا و آسیا عمدتا از آبراه سوئز می‌گذرد که به علت تردد کشتی‌های سنگین، آسیب پذیر هستند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (1 vote)
سیتنا 5
2022-12-03 13:46

افزودن دیدگاه جدید