کد مطلب: 

274761

سلطانی: برنده اصلی در تعرفه‌گذاری منطقی تلفن ثابت، مردم هستند

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران گفت: شرکت مخابرات ایران برای توسعه شبکه مخابراتی با مشکلات بسیاری مواجه شد و دریافت هزینه برای نگهداری از خطوط ضروری است تا بتواند برای مردم توسعه داشته و خدمات با کیفیت‌تری ارائه دهد، لذا برنده اصلی در این فرآیند تعرفه‌گذاری منطقی مردم هستند.
مجید سلطانی

به گزارش سیتنا، مهندس مجید سلطانی در مصاحبه تلویزیونی با شبکه افق برنامه فرامتن با تاکید بر اینکه اگر شرکت مخابرات در زمینه فیبرنوری توسعه نداشته باشد مشترکان زیان بیشتری خواهند دید و خدمات مطلوبی را نمی توان ارایه داد گفت: برای اینکه مشترکان زیان نبینند بسته ای تعریف شده که با دریافت هزینه حداقل نگهداری بتوانند تا سقف معین از مکالمه رایگان استفاده کنند. این موجب کاهش هزینه مکالمه در سبد خانوار در تعرفه گذاری جدید است.

وی با اشاره به مشکلات و مسایل حوزه تلفن ثابت از گذشته تا کنون بر سر عدم تعرفه گذاری صحیح در شرکت مخابرات ایران بوده است و اگر بر اساس تورم حساب کنیم افزایش ها باید ۱۴ برابر باشد، گفت: هر اپراتور مخابراتی هزینه ها و متناسب با آن درآمدهایی دارد، آمار و ارقام نشان می دهد، این شرکت با این تورم هزینه ۳۰ برابری ( ارزی – ریالی ) در بخش تجهیزات توسعه ای وعدم تعرفه گذاری منطقی در حوزه شبکه ثابت هزینه ها به شدت بالا رفته اما درآمدها همچنان ثابت ماند. قضاوت در زمینه به عهده مردم است.

تعیین عدد در فرمول تعرفه گذاری مخابرات

سلطانی در تشریح چگونگی تعیین عدد در فرمول تعرفه گذاری گفت: مطابق صورت های مالی سال ۱۳۹۹ که به سازمان تنظیم مقررات ارایه شد و جلسات کارشناسی متعددو اثبات دلایل مصوبه باید در دو بخش اجرا می شد. بخش اول دریافت اصل فرمول تعرفه بود که براساس مصوبه ۴۶۶ خرداد ماه ۱۴۰۰ فرمول تعرفه توسط شورای رقابت تصویب و به وزارت ارتباطات ابلاغ و اعمال تعرفه حال حاضر نیز بر اساس همان فرمول است.

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران در ادامه با تاکید بر اینکه شورای رقابت عدد ثابت تعیین شده در این فرمول که حداقل هزینه نگهداری بود را الزام آور دانست و اظهار داشت: در فرمول مصوب دو بخش ثابت و متغییر وجود دارد که عددگذاری در هریک از این دو بخش به عهده کمیسیون تنظیم مقررات زیرنظر وزارت ارتباطات است که در آذر ۱۴۰۰ عدد بخش ثابت تعیین شد ولی به شرکت مخابرات ایران ابلاغ نشد زیرا ستاد تنظیم بازار باید مصوبه این کمیسیون را تایید می کرد که نهایتا اوایل شهریور ۱۴۰۱ از سوی ستاد تنظیم بازار تایید و به تمامی نهادهای ذی ربط ( سازمان تنظیم مقررات ووزارت ارتباطات ) ابلاغ شد.

وی با تاکید بر اینکه مرجع عدد گذاری تعرفه ها ی شرکت مخابرات در بخش صوت و دیتا سازمان تنظیم مقررات است گفت: بعداز تعیین عدد با توجه به مصوبه معاون اول رییس جمهوری قیمت ها درستاد تنظیم بازار تصویب شد. اما فاصله زمانی یکساله ( ۱۴۰۰ -۱۴۰۱) بین تصویب فرمول عددگذاری و ابلاغ نهایی موجب شد تا بهای تمام شده در سال ۱۴۰۱ نیز محاسبه و به تایید سازمان حسابرسی برسد و به شورای رقابت ارسال شود. فرآیند قانونی برای تعیین عددگذاری تعرفه های شرکت مخابرات طی شده است.

وی افزود: شرکت مخابرات یک شرکت بورسی است و ذی نفعان بسیاری دارد، غیر از مردم و خدمات گیرندگان بازار سرمایه نیز نقش دارد و هر شش ماه صورت های مالی آن توسط سازمان حسابرسی بررسی می شود.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (1 vote)
سیتنا 5
2022-11-30 13:24

دیدگاه‌ها

تصویر Anonymous
ما مشترکین سهم خود را چشیده بودیم و بازهم تکراری چشیدیم آن موقع که وادیع را بلعیدند و آکنون تعرفه تحمیلی را اعمال کرده اند .دیگرکافی است و انتظار ما را بس است . لطفا آقای سلطانی بفرمایند برنده های فرعی چگونه این سهم را برای خودشان برداشتند و چگونه این همه وام های کلان بانکی را تصرف کرده و مخابرات را بدهکار و ورشکسته کرده اند و ..
ارسال شده توسط Anonymous در 14 آذر 01 - 23:43
تصویر Anonymous
حدمات گیرندگانی که ودایع انها سرقت شده و حالا هم باید تعرفه تحمیلی را بپذیرند تا مدیران نالایق مخابرات امرار معاش کنند و سو استفاده سهام دار بلوکی ادامه یابد. این هم نوعی خصوصی سازی است در خاشیه ای امن ..
ارسال شده توسط Anonymous در 14 آذر 01 - 23:19
تصویر Anonymous
بیچاره برنده ها یعنی مشترکین که وادار میشوند سه هزار دقیقه وراجی کنند ...
ارسال شده توسط Anonymous در 14 آذر 01 - 23:17
تصویر Anonymous
آقای مدیر عامل اگر مردی چرا تکلیف مشترمین و ودایع آنها را ول کرده ای
ارسال شده توسط Anonymous در 11 آذر 01 - 23:39

افزودن دیدگاه جدید