کد مطلب: 

274709

خاندوزی: ۲۵۳ مانع صدور مجوز کسب‌و‌کارها برطرف خواهد شد

وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: در کمتر از یک ماه آینده برای اولین بار ۱۸۳ شرط یا مدرک زائد و مانع صدور مجوز کسب‌و‌کار توسط هیات وزیران و ۷۰ شرط که مصوبه مجلس شورای اسلامی بود، ابطال و برطرف می‌شود.
 سید احسان خاندوزی

به گزارش سیتنا، سید احسان خاندوزی در حاشیه هفتادمین نشست هیأت مقررات زدایی و تسهیل صدر مجوزهای کسب و کار در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در هفتادمین جلسه هیأت مقررات زدایی و تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار یک اتفاق بسیار مبارک رخ داد که مدتها فعالان اقتصادی منتظر این اتفاق بودند و البته تکلیف قانون تسهیل هم همین بود که ۱۵۰۰ مجوز از مجموعه ۴۶۰۰ مجوز کشور به عنوان مجوزهای تأیید محور معین و باقی مجوزها یعنی ۳۱۰۰ مجوز دیگر به عنوان مجوزهای اعلانی معرفی شدند.

وی افزود: دو سوم مجوزهای کسب و کار کشور مجوز های اعلانی خواهد بود که صرفاً ثبت در درگاه ملی مجوزها، تکمیل تمام مدارک و مستندات و بارگذاری مدارک منجر به صدور مجوز کسب و کار خواهد شد.

وزیر اقتصاد همچنین توضیح داد: این مصوبه البته بعد از تصویب هیئت دولت اجرایی می‌شود و مصوبه امروز هیأت برای تصویب هیئت وزیران ارسال خواهد شد که در آنجا نیز به سرعت به تصویب خواهد رسید.

خاندوزی گفت: گزارش نظارتی ارائه شده از سوی درگاه ملی مجوزها در جلسه امروز حکایت از آن داشت که ۶۷ مجوز کسب و کار متأسفانه علیرغم گذشت زمان قانونی همچنان از طرف شهرداری ها، وزارت راه، وزارت کشور، وزارت ورزش، سازمان برنامه و وزارت دفاع و دو کانون کارشناسان و وکلا همچنان بدون تعیین جزئیات شرایط و مدارک کسب و کار باقی مانده اند.

وزیر اقتصاد افزود: همچنین دستگاه‌هایی هستند که مجوز های خود را از خارج از درگاه ملی مجوزها صادر می‌کنند و همچنان نظام کاغذی وجود دارد و درب پشتی وزارتخانه‌ و دستگاه‌ باز است و مراجعه کنندگان را به درگاه ملی مجوزها هدایت نمی‌کنند تا به شکل کاملا الکترونیک، بدون کاغذ و مراجعه صدور مجوز صورت گیرد؛ وزارت بهداشت، معاونت علمی ریاست جمهوری، وزارت فرهنگ و ارشاد و سازمان روانشناسی از جمله دستگاه‌هایی هستند که از این جهت هنوز از قانون تخلف دارند.

خاندوزی همچنین خبر داد: در کمتر از یک ماه آینده برای اولین بار ۱۸۳ شرط یا مدرک زائد برای کسب و کار که عنوان مانع فعالیت اقتصادی و مانع جوانان جویای کار می‌شد، حذف شد.

وی افزود: این ۱۸۳ مانع جزو مصوبات پیشین دولت های گذشته بوده است در قالب یک اصلاحیه بر مقررات پیشین دولت به هیئت وزیران خواهد رفت و در آنجا ابطال خواهد شد.

وی گفت: ۷۰ شرط مجوز کسب و کار که مانع فعالیت بودند اما از جنس مصوبه دولت نبود و مصوبات مجلس شورای اسلامی در دوره‌های گذشته بوده در قالب لایحه‌ای از سوی دولت به مجلس ارسال خواهد شد که امیدواریم با همکاری خوب و همت و اراده مجلس برای تسهیل کسب و کار مردم دارد، این دو اتفاق بزرگ در اصل قوانین و مقررات رخ دهد.

وی درباره زمان صدور مجوز از سوی درگاه به جای دستگاه‌های متخلف اظهار کرد: صدور مجوز به جای دستگاه متخلف که در مهلت مقرر مجوز کسب و کار را صادر نکرده، نیازمند به یک اطلاعات فنی بود تا به جای سایر وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های متخلف، درگاه ملی مجوزها، مجوز را صادر کند، دوستان در حال نهایی کردن این توانمندی در درگاه ملی مجوزها هستند تا انشالله در همین آذرماه اولین مجوزهای جایگزین توسط درگاه صادر شود.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2022-11-29 08:53

افزودن دیدگاه جدید