کد مطلب: 

274698

تولید سیستم‌های تشخیص هویت از طریق عنبیه در کشور

سیستم تشخیص عنبیه تولیدشده در یکی از شرکت‌های دانش بنیان این قابلیت را دارد که هویت افراد را بر اساس یک ویژگی‌های منحصربفرد موجود در عنبیه،‌ شناسایی کند.
تولید سیستم‌های تشخیص هویت از طریق عنبیه در کشور

به گزارش سیتنا به نقل از مرکز اطلاع رسانی معاونت علمی، سیدحسین میرحیدری، عضو هیات مدیره این شرکت دانش بنیان گفت: نیاز روزافزون به امنیت بیشتر، منجر به توسعه سیستم‌های هوشمند تشخیص هویت بر اساس خصوصیات بیومتریک انسان شده است، از این رو ما اقدام به طراحی و پیاده‌سازی سیستم تشخیص عنبیه به منظور تشخیص هویت دقیق افراد کردیم.

وی ادامه داد: به حلقه رنگی اطراف مردمک چشم، عنبیه می‌گویند. این بخش یک دیافراگم نازک است که روی قسمت جلویی چشم کشیده شده و در پشت آن عدسی قرار دارد. وجود عدسی باعث می‌شود که عنبیه، شکل یک مخروط بریده شده سه بعدی را پیدا کند و توسط سیستم قابل تشخیص باشد.

میرحیدری، چشم انسان را از ویژگی‌های کاملا منحصر به فرد و یکتای هر فرد دانست و اظهار کرد: احتمال اشتباه از طریق سیستم تشخیص هویت از طریق عنبیه یک در ۱۰۷۸ است؛ همچنین اسکن از عنبیه این امکان را برای سیستم فراهم می‌سازد تا ۲۰۰ نقطه از عنبیه، بررسی و مقایسه شود.

عضو هیات مدیره این شرکت دانش بنیان با بیان اینکه عنبیه با گذر زمان دستخوش تغییر نمی‌شود، یادآور شد: در اکثر مواقع عنبیه چشم افراد پس از انجام عمل جراحی نیز بدون تغییر باقی می‌ماند و حتی افراد نابینا نیز تا زمانی که چشم آنها عنبیه داشته باشد، می‌توانند توسط دستگاه تشخیص داده شوند.

به گفته وی، استفاده فرد از عینک و یا لنزهای تماسی اثری بر روند تشخیص هویت این دستگاه ندارد و دستگاه ساخته‌شده در محیط‌هایی که از شیشه یا پلاستیک‌های محافظ استفاده شده است نیز کاربرد دارد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2022-11-28 15:54

افزودن دیدگاه جدید