کد مطلب: 

274557
معرفی خدمات وزارت کار در پنجره ملی خدمات دولت هوشمند
در حال حاضر پنج زیرمجموعه از بدنه اصلی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، خدمات الکترونیکی خود را از طریق پنجره ملی خدمات دولت هوشمند به نشانی https://my.gov.ir/ ارائه می‌دهند.
پنجره ملی خدمات دولت هوشمند

به گزارش سیتنا، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، وزارت‌خانه‌ای است که طیف گسترده‌ای از مردم به ویژه اقشار آسیب‌پذیر از اصلی‌ترین خدمات‌گیرندگان آن هستند.

اجرای قانون کار، رفع مشکلات جامعه کارگری، هدفمندسازی یارانه‌ها و برنامه‌ریزی برای نظام تعاون کشور از اصلی‌ترین وظایف وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به شمار می‌رود.

در حال حاضر پنج زیرمجموعه از بدنه اصلی وزارت تعاون، خدمات الکترونیکی خود از طریق پنجره ملی خدمات دولت هوشمند به نشانی https://my.gov.ir/ ارائه می‌دهند که به معرفی آنها می‌پردازیم:

ستاد وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی

سامانه حمایت: این سامانه که با عنوان معیشت نیز شناخته می‌شود، یکی از پرکاربردترین سامانه‌های وزارت تعاون است که برای سرپرست خانوارها قابل ورود و استفاده است. این سامانه، امکان مشاهده اطلاعات اقتصادی خانوار شامل خودرو، درآمد و خرید و واریز را فراهم می‌کند: https://hemayat.mcls.gov.ir

سامانه جامع و هوشمند بخش تعاونی کشور: ارائه‌دهنده انواع خدمات تعاونی به مدیران، اعضای شرکت‌ ها، بازرسان و اعضای مربوط به اتحادیه‌های تعاونی بدون مراجعه حضوری است: https://taavoni.mcls.gov.ir

سازمان تامین اجتماعی

سازمان تامین اجتماعی، از جمله نخستین سازمان‌هایی است که خدمات و سامانه‌های آن به پنجره ملی خدمات دولت هوشمند متصل شدند و از این منظر دستگاهی پیشرو به شمار می‌رود.

سامانه تامین اجتماعی به سه طیف از مردم شامل بیمه‌شدگان، کارفرمایان و مستمری‌بگیران، خدمات الکترونیکی می‌دهد و در نهایت دارای کارتابلی شخصی با عنوان تامین اجتماعی من است که امکان پیگیری درخواست‌ها را برای افراد تحت پوشش بیمه فراهم می‌کند:  https://eservices.tamin.ir

بیمه شدگان: سازمان تامین اجتماعی 11 خدمت غیرحضوری برای بیمه‌شدگان ارائه می‌دهد که اهم آنها عبارتند از: نام‌نویسی، دفترچه، سابقه، بازنشستگی، بیمه‌شدگان خاص و غیره

کارفرمایان: کارگاه‌ها و کارفرمایان به طور الکترونیکی می‌توانند از 9 خدمت ویژه استفاده کنند که برخی از آنها شامل: لیست حق بیمه، درخواست بخشودگی جرائم، درخواست صدور مفاصا حساب، استعلام بدهی کارگاه و موارد مشابه است.

مستمری‌بگیران: با توجه به فراگیری استفاده از گوشی‌های هوشمند در میان بسیاری از افراد جامعه، ارایه خدمات غیرحضوری به مستمری‌بگیران اقدامی است آنها را از تردد غیرضروری بی‌نیاز می‌کند. تامین اجتماعی، 10 خدمت موثر به مستمری‌بگیران  ارایه می‌دهد که فیش حقوقی، حکم، درخواست گواهی، مستمری بازماندگان و از کارافتادگی برخی از آنهاست.

درگاه جامع سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور

جویندگان مهارت، دانشجویان و دانش‌آموزان از اصلی‌ترین مخاطبان درگاه سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای هستند. پنج خدمت غیرحضوری از طریق این درگاه به متقاضیان ارایه می‌شود: http://www.portaltvto.com/

  • ثبت نام در دوره‌های آموزشی
  • ثبت تقاضاهای آموزشی- شخص حقوقی
  • استعلام گواهینامه
  • مشاوره و هدایت شغلی
  • استانداردهای آموزشی
  • درگاه خدمات الکترونیکی صندوق بازنشستگی

میز خدمات الکترونیکی صندوق بازنشستگی به نشانی https://www.sabasrm.ir/، ارائه‌دهنده خدماتی است که نیازی به مراجعه حضوری ندارد. برخی از این خدمات عبارتند از:

  • اشتراک در صندوق بازنشستگی
  • برقراری حقوق بازنشستگی و از کارافتادگی
  • استرداد کسور مازاد بر سی سال خدمت
  • قطع حقوق بازنشستگیو وظیفه
  • پاسخ به استعلامات مرتبط با مشترکین صندوق بازنشستگی کشوری
  • خدمات بیمه‌ای
  • خدمات رفاهی
  • ارائه احکام بازنشستگی و فیش حقوق
  • پیشخوان مجازی سازمان بهزیستی

مددجویان سازمان بهزیستی با مراجعه به  https://sam.behzisti.net/ می‌توانند از خدمات این دستگاه به صورت الکترونیکی و بدون مراجعه حضوری بهره‌مند شوند. برخی از این خدمات عبارتند از:

  • سامانه جامع سفرهای زیارتی(هم‌قدم)
  • سامانه جامع فعالیت‌های ارتقایی و خدمات روانشناختی
  • سامانه فرزندخواندگی
  • سامانه ارمغان
  • سامانه تصمیم(نوبت‌دهی طلاق)
  • سامانه غربالگری طیف اتیسم

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2022-11-23 13:30

افزودن دیدگاه جدید