کد مطلب: 

274180

بهترین سرمایه گذاری در صورت رشد دلار چیست؟

در ماه‌های اخیر قیمت دلار در بازار آزاد با افزایش روبرو بوده است. وقتی دلار بالا می‌رود، تورم انتظاری مردم و فعالان اقتصادی افزایش می‌یابد. همین انتظارات هم باعث می‌شود به سوی بازارهایی که هم جهت با دلار حرکت می‌کنند، روی بیاورند و چنین دارایی‌هایی بخرند.
سرمایه گذاری

گزارش آگهی/ بهترین سرمایه گذاری در صورت رشد دلار چیست؟ هر کدام از بازارها چه مزایا و چه معایبی دارند؟ در این مطلب می‌خواهیم به این موضوع اشاره کنیم.

دلار بخریم یا نه؟

همان طور که اشاره کردیم، در ماه‌های اخیر دلار با صعود همراه بوده است. قیمت هر دلار در بازار آزاد در آبان ماه به نزدیکی 36 هزار تومان هم رسیده است. همین موضوع پای بسیاری را به این بازار باز کرده است. اما دلار مانند هر سرمایه گذاری مزایا و معایبی دارد.

اگر بخواهیم به مزایای آن اشاره کنیم، باید بگوییم که دلار در ماه‌های اخیر بازدهی بسیار خوبی داشته است. به علاوه، به دلیل آن که دلار پول یکی از اقتصادهای بزرگ جهان است، برای کشورهای تورمی تبدیل به یک گزینه شده است. اما چند نکته هم در خصوص آن وجود دارد.

عرضه دلار در بازار داخلی محدود است، به ویژه هنگامی که قیمت آن بالا می‌رود و مردم برای خرید آن بیشتر متمایل می‌شوند. در این شرایط به دست آوردن دلار سخت و در مواردی غیرممکن می‌شود. گاهی هم هزینه بالاتری نسبت به قیمت بازار باید پرداخت کنید تا مقدار دلار مورد نظر یا مورد نیاز خود را به دست بیاورید.

علاوه بر این، دلار ممکن است با افت هم روبرو شود. در شرایطی که رشد اقتصادی ایران بهبود یابد یا گشایش‌های سیاسی در کشور صورت گیرد و ایران بتواند منابع ارزی بلوکه شده خود را به راحتی بازگرداند یا نقل و انتقالات مالی را راحت‌تر انجام دهد، بهای دلار ریسک افت قیمت را دارد.

مساله دیگر خرید دلار، داشتن جای امن برای نگهداری آن است. یک مورد دیگر هم به خرید ارز تقلبی و جعلی مربوط می‌شود که باید مراقب باشید تا کلاه سرتان نرود. با توجه به چیزهایی که تا اینجا گفتیم، بهترین سرمایه گذاری در صورت رشد دلار چیست تا از سرمایه‌مان محافظت کند؟

در شرایط رشد دلار، طلا بخریم یا نه؟

یکی از بازارهایی که همگام با رشد دلار روند صعودی طی می‌کند، بازار طلا و سکه است. این بازار تقریبا هم‌پای دلار رشد می‌کند. طلا از جمله دارایی‌هایی است که رشد خوبی در سال 1401 داشته است.

به علاوه تجربه زندگی در یک اقتصاد تورمی به افراد نشان داده که در بیشتر موارد گزینه مطمئن و امنی برای سرمایه گذاری و حفظ ارزش پول افراد است. با این حال، طلا هم مشکلات خاص خود را دارد. خرید طلای گرمی با مسایلی از جمله اجرت بالای خرید روبرو است.

سرمایه گذاری

اینجاست که برخی توصیه به خرید طلای دست دوم می‌کنند. با این حال، طلای دست دوم هرچند اجرت ندارد اما مشکل دیگری دارد و آن هم اطمینان است. شما باید بسیار مطمئن باشید که گرفتار طلای جعلی یا با عیار پایین‌تر نمی‌شوید. عده دیگری به سمت خرید سکه می‌روند. اما سکه هم یک معضل دارد. آن هم حباب است. به خصوص اگر پول زیادی نداشته باشید، هنگام خرید ممکن است گزینه‌ای را تهیه کنید که حباب زیادی دارد.

در واقع وقتی دلار و طلا گران می‌شوند، بسیاری از افراد برای حفظ سرمایه خود به خرید سکه روی می‌آورند. بسیاری از افرادی که پول کمتری دارند، سراغ سکه یک گرمی و ربع سکه می‌روند و همین موضوع باعث فشار تقاضا برای آنها می‌شود.

این موضوع می‌تواند باعث شود قیمت معاملاتی سکه‌های کم‌وزن از ارزش ذاتی آنها فاصله زیادی بگیرد. پس چه می‌شود کرد و بهترین سرمایه گذاری در صورت رشد دلار چیست؟

بهترین سرمایه گذاری در صورت رشد دلار

در بالا به دو مورد سرمایه گذاری که با رشد دلار و افزایش تورم انتظاری رشد می‌کنند، اشاره کردیم. به هر یک از مزایا و معایب آنها نیز پرداختیم. اما در صورت رشد دلار کجا سرمایه گذاری کنیم بهتر است؟ یکی از گزینه‌هایی که در چنین شرایطی برای ما قابل دستیابی است، صندوق‌های طلا هستند.

صندوق‌های طلا مشکل در دسترس نبودن دلار را ندارند و مانند طلا دچار جعل و سرقت هم نمی‌شوند. به علاوه این امکان را برای افراد فراهم می‌آورند تا تنها با 500 هزار تومان در خرید سکه امامی مشارکت کنند. در نتیجه، موقعی که دلار با افزایش قیمت روبرو می‌شود و حباب سکه‌های کوچک‌تر بسیار بالا می‌رود، گزینه‌های کم‌حباب‌تر و مناسب‌تری هستند.

این ویژگی‌ها باعث می‌شود صندوق‌های طلا را گزینه مناسبی برای سرمایه گذاری در صورت رشد دلار بدانیم. صندوق سکه طلا کیان یکی از همین صندوق‌های طلا است که امکان سرمایه گذاری در طلا را به همین شیوه برای افراد فراهم آورده است.

لازم به ذکر است که این صندوق دارای تمام مجوزهای لازم از سوی سازمان‌های معتبر و رسمی مانند سازمان بورس است. نکته آخر این است که این صندوق‌ها از روند کلی قیمت طلا تبعیت می‌کنند. بنابراین اگر قیمت طلا به هر دلیلی کاهش یا افزایش یابد، این صندوق‌ها نیز متناظر با آن کاهش یا افزایش ارزش خواهند داشت. برای دریافت اطلاعات کامل در مورد صندوق طلای کیان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 3
2022-11-12 10:32

افزودن دیدگاه جدید