کد مطلب: 

273795

عضو هیات رئیسه مجلس: اعمال محدودیت غربی‌ها بر روبیکا، ناقض تبادل آزاد اطلاعات است

علیرضا سلیمی، عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی، گفت: در حالی غربی‌ها پلتفرم‌های بومی ما همچون روبیکا را بدافزار خوانده و آن را محدود می‌کنند که بر همگان روشن است تبادل آزاد اطلاعات و آزادی رسانه و بیان در غرب دروغی بیش نیست.
علیرضا سلیمی

حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی در گفت‌وگو با خبرنگار سیتنا پیرامون اقدام اخیر گوگل پلی در ارسال اخطار برای کاربران اپلیکیشن روبیکا، گفت: تبادل آزاد اطلاعات و آزادی رسانه و بیان در غرب دروغی بیش نیست و استانداردهای آن دوگانه و گاها چندگانه است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: چطور می‌شود که حساب کاربری ترامپ در بستر اینستاگرام و توییتر به دلیل ترویج خشونت بسته می‌شود و گوگل به وی اجازه راه‌اندازی شبکه اجتماعی خود را می‌دهد، اما در ایران اینستاگرام و توییتر قواعد خود را رعایت نمی‌کنند و آتش زدن اماکن عمومی، کشتن پلیس، بمب ساختن و ... را آموزش می‌دهند و ممانعتی صورت نمی‌گیرد و پلتفرم‌های داخلی ما همچون روبیکا را بدافزار می‌خوانند و آن را محدود می‌کنند؛ تمامی این موضوعات نشان از دروغ و فریب دارد.

سلیمی خاطرنشان کرد: در اینستاگرام کلمه شاهچراغ را محدود و از ترند شدن آن جلوگیری می‌کنند و به ترویج دروغ و اخبار کذب پرداخته‌اند که همه این اعمال محدودیت‌ها مخالف حقوق بشر است.

انتهای پیام

گفت و گو از فرزانه احمدی منش

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (1 vote)
سیتنا 1
2022-10-31 12:11

افزودن دیدگاه جدید