کدخبر :273609 پرینت
03 آبان 1401 - 13:07

سردار جلالی در پاسخ به سیتنا: مسوول امنیت زیرساخت هر سازمان، رئیس همان دستگاه مربوطه است

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور، گفت: مسوول امنیت زیرساخت، خود رئیس دستگاه مربوطه است، ما امکان اداره مستقیم سیستم مجموعه هایی که به آنها نفوذ شده است را نداریم و نمی توانیم جای آنها کار کنیم، اما می توانیم این موارد را کنترل کنیم و آسیب پذیری های این مجموعه ها را شناسایی کنیم و نقشه راهی کاربردی در اختیارشان قرار دهیم.

متن خبر

به گزارش خبرنگار سیتنا، نشست خبری سردار غلامرضا جلالی، رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور، امروز سه شنبه سوم آبان ماه 1401، به منظور هفته نکوداشت پدافند غیرعامل و با شعار «برای مردم؛ پدافند دانش بنیان، حفاظت از زیرساخت ها، تداوم کارکردها» در محل ساختمان مرکزی این سازمان، برگزار شد.

سردار غلامرضا جلالی در پاسخ به سوال خبرنگار سیتنا مبنی بر نفوذ به سایت ها و سامانه های مختلف دولتی طی سال گذشته و نقش نظارتی پدافند غیرعامل در این موارد، گفت: در اساسنامه‌ای که برای ما در نظر گرفته شده است، پیش بینی شده که سازمان پدافند غیرعامل با رصد و پایش تهدیدات، امن سازی زیرساخت ها در حوزه سایبری را به صورت عمومی بررسی کند.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور، اظهار کرد: پس از این موضوع مرکز ملی تقسیم کاری بین نهادهای راهبر و هماهنگ کننده امنیتی همچون پدافند غیرعامل، وزارت ارتباطات، پلیس فتا و غیره برقرار و دسته بندی کرده، لذا وظایفی را به دستگاه‌های مختلف بسته به توانایی‌شان واگذار کرده است، ما نیز حوزه های مربوط به خودمان را دنبال می کنیم تا به نتیجه برسانیم.

سردار جلالی، خاطرنشان کرد: مسوول امنیت زیرساخت هر سازمان، خود رئیس دستگاه مربوطه است. به عنوان مثال در حملاتی که به شرکت نفت یا شهرداری رخ داد، ما امکان اداره مستقیم سیستم این مجموعه ها را نداریم و نمی توانیم جای آنها کار کنیم، اما می توانیم این موارد را کنترل کنیم و آسیب پذیری های این مجموعه ها را شناسایی کنیم و نقشه راهی کاربردی در اختیارشان قرار دهیم و آزمون نهایی را انجام دهیم.

وی، تاکید کرد: بخش عمده ای از این موارد توسط ما انجام می شود اما بخش دیگری انجام نمی شود که به ترک فعل برخی مسوولین بر می گردد و باید با آنها برخورد شود، در همین راستا و طی یکسال گذشته برخی از این موارد را به دستگاه قضایی معرفی کردیم که متاسفانه تا کنون برخوردی با مسببین انجام نشده است.

برای مشاهده گزارش تصویری این نشست اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام

خبرنگار: زهرا طاهری

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.