کد مطلب: 

273519

پاک شدن 16 برنامه‌ی آلوده از گوگل پلی

گوگل پلی ۱۶ برنامه را که با استفاده از ابزارهای آلوده، کلاهبرداری تبلیغاتی انجام می‌دادند، با بیش از ۲۰ میلیون دانلود از فروشگاه برنامه‌های خود حذف کرد.
گوگل پلی

به گزارش سیتنا، گوگل پلی 16 برنامه کاربردی را که با افزایش جعل مشارکت در تبلیغات، با استفاده از ابزار های آلوده، کلاهبرداری تبلیغاتی انجام می دادند، از فروشگاه برنامه‌های خود حذف کرده است و توصیه می‌شود که هر کسی که این برنامه‌ها را نصب کرده، فوراً آنها را از دستگاه‌های اندرویدی خود حذف کند.

این بدافزار می‌تواند داده‌های ماهیانه دستگاه را مصرف کند و باتری آن را بدون اطلاع کاربر تخلیه کند. مک‌آفی در یک پست وبلاگی از کشف این بدافزار نوشت که این برنامه‌ها عملکردهای قانونی را ارائه می‌دهند. آنها شامل چراغ قوه، دوربین، ابزار اسکن کد QR و تبدیل اندازه‌گیری بودند و به راحتی در گوگل پلی یافت می‌شدند.

پس از نصب این بدافزار گوشی شما با تبلیغات بمباران می‌شود در همین حال محققان امنیتی دریافتند دستگاه‌های آلوده، پیام‌ها را از طریق پلتفرم پیام‌رسانی ابری Firebase (FCM) متعلق به گوگل دریافت می‌کنند.

این پیام‌ها به آن‌ها دستور می‌داد تا صفحات وب خاصی را در پس‌زمینه باز کنند و پیوندهایی را برای کلیک روی تبلیغات انتخاب کنند.

گوگل پیرامون این بدافزارها در بیانیه‌ای اعلام کرد که تمام برنامه‌هایی که مکافی اعلام کرد را از گوگل پلی حذف کرده است.

این شرکت افزود: «کاربران همچنین توسط Google Play Protect محافظت می‌شوند که این برنامه‌ها را در دستگاه‌های اندرویدی مسدود می‌کند.»

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2022-10-23 10:31

افزودن دیدگاه جدید