کد مطلب: 

273496

پایانه‌های اینترنت ماهواره‌ای استارلینک در راه ایران!

علی رغم تاکید وزیر ارتباطات مبنی بر لزوم دریافت مجوز فعالیت در ایران توسط شرکت ارائه‌دهنده‌ی اینترنت ماهواره‌ای استارلینک، یک فعال توئیتری با انتشار ویدئویی در حساب کاربری خود از تلاش گروهی برای ارسال پایانه‌های اینترنت استارلینک به ایران خبر داد و نوشت: «آن‌ها پیش‌تر ده‌ها پایانه استارلینک را به ایران فرستاده‌اند و قصد دارند تا این تعداد را افزایش دهند».
پایانه‌های اینترنت ماهواره‌ای استارلینک در راه ایران!

به گزارش سیتنا، یک فعال توئیتری با انتشار ویدئویی در حساب کاربری خود از تلاش گروهی برای ارسال پایانه‌های اینترنت استارلینک به ایران خبر داد و نوشت: «بیش از یک ماه است که تلاش‌ها برای ارسال پایانه‌های استارلینک به ایران آغاز شده است. گروهی از فعالان که به خاطر محافظت از شبکه‌شان می‌خواهند نامشان فاش نشود، از من خواستند این ویدیو را به اشتراک بگذارم. آن‌ها پیش‌تر ده‌ها پایانه استارلینک را به ایران فرستاده‌اند و قصد دارند تا این تعداد را افزایش دهند».

وی با اشاره به این که شواهدی دال بر قابل استفاده بودن این تجهیزات در ایران وجود دارد، نوشت: «این تلاش‌ها بسیار نوپا هستند اما شواهدی وجود دارد که پایانه‌های استارلینک در ایران کار می‌کنند و این گروه از فعالان درحال انجام اقداماتی در جهت کاهش خطرات برای کاربران ایرانی هستند. ویدیوهایی دال بر کارکرد پایانه‌های استارلینک در داخل ایران در حال انتشار است».

وی با تاکید بر مستقل بودن این اقدامات می‌افزاید: «این اقدامات مستقل از هرگونه تلاش دولت آمریکا برای رساندن پایانه‌های استارلینک به ایران است».

گفتنی است؛ عیسی زارع‌پور، وزیر ارتباطات و فناوری ایران، روز 30 شهریورماه در حاشیه جلسه هیات دولت پیرامون فعالیت استارلینک برای ارائه اینترنت ماهواره ای در ایران، گفته بود: ضوابطی برای اپراتورهای داخلی در شورای عالی فضای مجازی در نظر گرفته شده است تا چنانچه نیاز باشد، این اپراتورها با رعایت ضوابط بتوانند از اینترنت ماهواره‌ای استارلینک به صورت قانونی استفاده و در اختیار مشترکین قرار دهند.

وی ادامه داد: اگر بخواهند اینترنت ماهواره‌ای استارلینک به ایران بدهند، باید ضوابط کشورمان را رعایت کنند و بعید میدانم به این زودی این خدمات در ایران فعال شود چون سرویس آن کامل نیست.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 3.3 (3 رای)
سیتنا 1
2022-10-22 15:58

افزودن دیدگاه جدید