کد مطلب: 

273280

آنچه در همایش روز ملی تجارت الکترونیکی گذشت

در همایش روز ملی تجارت الکترونیکی که در محل سالن آمفی تئاتر مرکز همایش‌های سازمان مدیریت صنعتی برگزار شد، از کسب‌وکارهای اینترنتی دارای رتبه اعتماد برتر تقدیر شد.
همایش روز ملی تجارت الکترونیکی

به گزارش خبرنگار سیتنا، همایش روز ملی تجارت الکترونیکی با حضور تنی چند از مسوولان از وزارت صنعت، معدن و تجارت و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس، تعدادی از نمایندگان بخش خصوصی و کسب‌وکارهای اینترنتی روز یکشنبه 24 مهرماه 1401 در محل سالن آمفی تئاتر مرکز همایش‌های سازمان مدیریت صنعتی برگزار و در ادامه از کسب‌وکارهای اینترنتی دارای رتبه اعتماد برتر تقدیر شد.

گفتنی است؛ با گسترش روزافزون خرید اینترنتی بین اقشار مختلف مردم در راستای تحقق دولت الکترونیک و مزایای مختلف آن از جمله کاهش ازدحام (ترافیک) و آلودگی هوا، کنترل بیماری‌های واگیردار و … به‌ویژه تأثیر آن در گسترش شرکت‌های دانش‌بنیان و اشتغال ناشی از آن، تجارت الکترونیکی از سال 1397 تا پایان سال 1400 از جهت ارزش حدود 600 درصد و از جهت تعداد کسب‌وکارهای اینترنتی شناسنامه‌دار حدود 260 درصد رشد داشته که در نوع خود کم نظیر است.

پس از تکمیل فازهای پروژه ارزیابی و رتبه‌بندی کسب‌وکارهای اینترنتی در قالب «رتبه اعتماد» (ستاره‌های ذیل لوگوی اینماد)، سال گذشته برگزاری رویداد ملی جایزه تجارت الکترونیکی به منظور معرفی و تقدیر از کسب‌وکارهای اینترنتی برتر با موفقیت برگزار و برنامه‌ریزی «روز ملی تجارت الکترونیکی» در تاریخ 24/7 (به نشانه ارائه خدمات 24 ساعته طی 7 روز هفته) آغاز گردید تا در این روز به اهمیت و نقش گسترش تجارت الکترونیکی، اثرات مثبت آن بر زندگی مردم و کسب و کارها و فرهنگ‌سازی عمومی به‌منظور خرید آسان و مطمئن پرداخته شود.

معاون تجارت وزارت صمت: در سال جاری ۵۰ هزار اینماد جدید صادر شده است

آنچه در همایش روز ملی تجارت الکترونیکی گذشت

معاون تجارت و خدمات وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: در سال جاری ۵۰ هزار اینماد جدید صادر شد و دیگر هیچ کسب و کاری نیاز به استعلام برای صدور مجوز خود ندارد.

به گزارش خبرنگار سیتنا، علیرضا شاه میرزایی، در همایش روز ملی تجارت الکترونیکی که در محل سالن آمفی تئاتر مرکز همایش‌های سازمان مدیریت صنعتی برگزار شد، گفت: طی سال‌های ۱۳۹۹ تا ۱۴۰۰ به علت پاندمی کرونا استفاده از تجارت الکترونیکی افزایش پیدا کرد، از نیمه سال گذشته تا با امروز که با دولت سیزدهم همزمان بوده است، نیز رشد خوبی در زمینه تجارت الکترونیکی داشته‌ایم.

وی خاطرنشان کرد: در سال جاری ۵۰ هزار اینماد جدید صادر شد و دیگر هیچ کسب و کاری نیاز به استعلام برای صدور مجوز خود ندارد و این سهولت در دریافت مجوز، در هیچ حوزه ای دیگری مشاهده نمی شود.

شاه میرزایی بیان کرد: محدودیت هایی همچون زمان دریافت مجوز، رسیدگی به شکایات، رسیدن به درگاه بانکی و ... از پیش پای کسب و کارها برداشته شد، لذا در حال حاضر این مراحل به صورت بر خط انجام می‌شود و دیگر مانعی برای دریافت مجوز کسب و کارها وجود ندارد.

معاون تجارت وزارت صمت اشاره کرد: اکنون سامانه هایی همچون سامانه جامع تجارت، سامانه انبار، سامانه گارانتی و... را داریم، در گذشته رویکرد به این صورت بود که دولت این سامانه ها را ایجاد می کرد و بخش خصوصی اطلاعات لازم را در آن ثبت می کرد اما در حال حاضر رویکرد وزارت صمت تغییر کرده است و تمامی کارها به بخش خصوصی واگذار شده است. بدین صورت که تمام همه فروشگاه های کشور باید به سامانه مجهز شوند و اطلاعاتی شامل شناسه، گارانتی، خرید از شرکت پخش و ... را در آن ثبت کنند تا در همین راستا به رتبه بندی کسب و کارهای اینترنتی نیز وارد شوند.

سهم شرکت ملی پست در جابه‌جایی کالاهای تجارت الکترونیک چه میزان است؟

آنچه در همایش روز ملی تجارت الکترونیکی گذشت

مدیرعامل شرکت ملی پست گفت: سال گذشته‌ سهم شرکت ملی پست در جابه‌جایی کالاهای تجارت الکترونیک 70 درصد بود که این مقدار در سال جاری 60 درصد برآورد شده است.

به گزارش خبرنگار سیتنا، محمود لیائی معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و مدیرعامل شرکت ملی پست در رویداد روز ملی تجارت الکترونیکی، گفت: حجم بازار تجارت الکترونیک در مقایسه با سال‌های گذشته بسیار وسیع شده است.

لیایی، خاطرنشان کرد: سال گذشته‌ سهم شرکت ملی پست در جابه‌جایی کالاهای تجارت الکترونیک 70 درصد بود که این مقدار در سال جاری 60 درصد برآورد شده است، لذا تلاش ما این است که سهم خود را در این بخش افزایش دهیم.

مدیرعامل شرکت ملی پست، تاکید کرد: در حال حاضر به جز کسب‌وکارهای اینستاگرامی، 4000 واحد تجارت الکترونیک در شرکت ملی پست وجود دارد و امیدواریم در سال جاری این تعداد افزایش پیدا کند.

همکاری مجلس و شورای عالی فضای مجازی برای وضع قانون تبادل اطلاعات بین سامانه‌‌ها

آنچه در همایش روز ملی تجارت الکترونیکی گذشت

رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: مشکل فعلی حکمرانی داده در کشور ما نبودن سامانه‌ نیست، زیرا در حال حاضر سامانه‌های زیادی در دسترس داریم، مشکل اصلی تبادل بین سامانه‌هاست و هر کس سامانه و اطلاعات درون آن را مختص خود می‌داند.

به گزارش خبرنگار سیتنا، مصطفی طاهری، نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی در همایش روز ملی تجارت الکترونیکی، گفت: بزرگترین دغدغه‌ی بنده از روز نخستی که به عنوان نماینده مردم وارد مجلس شورای اسلامی شده‌ام، بحث حکمرانی داده‌ها بوده است.

طاهری، ادامه داد: مشکل فعلی حکمرانی داده در کشور ما نبودن سامانه‌ نیست، زیرا در حال حاضر سامانه‌های زیادی در دسترس داریم، مشکل اصلی تبادل بین سامانه‌هاست و هر کس سامانه و اطلاعات درون آن را مختص خود می‌داند؛ بنابراین مجلس با همکاری شورای عالی فضای مجازی وارد این موضوع شده است تا در نهایت قانونی برای تبادل اطلاعات بین سامانه‌‌ها وضع شود و یکپارچه‌سازی صورت گیرد و نحوه‌ی اجرای آن را در مجلس به شدت پیگیر هستیم.

تاثیر منفی قطعی اینترنت و فیلترینگ بر روی تولید ناخالص کشور

آنچه در همایش روز ملی تجارت الکترونیکی گذشت

نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران، گفت: قطعی اینترنت و فیلترینگ بر روی تولید ناخالص کشور تاثیرات منفی زیادی به جا گذاشته و تقاضای موثر کشور را نیز تا حدی کاهش داده است که در نهایت کشور را با کوچک کردن اقتصاد رو به رو خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار سیتنا، دکتر حسین سلاح ورزی در همایش روز ملی تجارت الکترونیکی، گفت: در ایران، ما با اجرای دولت الکترونیک فاصله‌ی معناداری داریم و محدودیت‌های اینترنت و فیلترینگ فقط بر کسب‌وکارهای کوچک و فروشگاه‌های آنلاین نمود پیدا نکرده است بلکه تاثیرات آن بر کسب‌وکارهای بزرگ و همچنین شرکت ملی پست نیز قابل مشاهده است.

نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران، بیان کرد: قطعی اینترنت و فیلترینگ بر روی تولید ناخالص کشور نیز تاثیرات منفی زیادی به جا گذاشته و تقاضای موثر کشور را نیز تا حدی کاهش داده است که در نهایت کشور را با کوچک کردن اقتصاد رو به رو خواهد کرد.

وی، ادامه داد: کوچ دادن کسب‌وکارهای اینترنتی از پلتفرهای خارجی به پلتفرم‌های داخلی و بومی، علاوه بر تاثیرات اقتصادی، از لحاظ اعتباری نیز به این کسب‌‌وکارها آسیب خواهد زد.

17 درصد گردش مالی رسمی مرکز توسعه تجارت الکترونیکی مرتبط با دستگاه‌های پوز است

آنچه در همایش روز ملی تجارت الکترونیکی گذشت

سرپرست مرکز توسعه‌ی تجارت الکترونیکی، گفت: در سال گذشته، گردش مالی رسمی کسب و کارهای تجارت الکترونیک ۱۲۰۰ همت (هزار میلیارد تومان) بوده است. که این عدد حدود ۱۷ درصد از کل گردش‌های پوز و IPG کشور بوده است.

آنچه در همایش روز ملی تجارت الکترونیکی گذشت

در انتهای همایش روز ملی تجارت الکترونیکی که در محل سالن آمفی تئاتر مرکز همایش‌های سازمان مدیریت صنعتی برگزار شد، از کسب‌وکارهای اینترنتی دارای رتبه اعتماد برتر تقدیر شد.

کسب‌وکارهای اینترنتی برتر ار لحاظ شاخص امنیت:

  1. تکنولایف
  2. سفر مارکت
  3. کیومیتا

کسب‌وکارهای اینترنتی برتر ار لحاظ شاخص کیفیت کالا و خدمات:

  1. ایران آیلند
  2. دیجی لند
  3. هایپر تایر

کسب‌وکارهای اینترنتی برتر ار لحاظ شاخص رضایت‌مندی مشتری:

  1. مدیسه
  2. درمان کالا
  3. نیوشانیک

کسب‌وکارهای اینترنتی برتر در تمامی شاخص‌ها:

  1. زرین پال
  2. با سلام
  3. فرا سیستم افق

خبرنگار: فرزانه احمدی منش

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (2 رای)
سیتنا 5
2022-10-16 13:40

افزودن دیدگاه جدید