کد مطلب: 

273271

اختلال و قطعی ارسال پیامک برای سرویس‌های پیام کوتاه

طی دو روز گذشته خبری پیرامون قطع سرویس‌های ارسال پیامک برای سرویس‌های پیام کوتاه منتشر شد اما آن‌طور که اعلام شده، مشکلی در زمینه ارسال پیامک‌های شخصی وجود ندارد ولی ممکن است محدودیت‌هایی در زمینه ارسال پیامک‌های انبوه وجود داشته باشد.
پیامک

به گزارش سیتنا، تعدادی از فعالان حوزه فضای مجازی از اختلال و قطعی ارسال پیامک برای سرویس‌های پیام کوتاه ، در روز جمعه 22 مهرماه خبر داده اند.

در تصویری که از پیام مربوط به این اختلال منتشر شده نوشته شده است: پیرو اطلاعیه دستور قضایی تمامی سرویس‌های پیامک کوتاه تا اطلاع ثانوی در سراسر کشور قطع است.

پیامک

در پیام دیگری که در فضای مجازی و در تاریخ بیست‌ودوم مهر منتشر شده است نیز به همین قطعی سرویس اشاره شده است.

پیامک

با وجود این قطعی سراسری در سرویس ارسال پیام کوتاه در واقع روند ثبت نام یا ورود به پلتفرم‌های داخلی مختل شده است.

فعالان حوزه فضای مجازی هم در صفحات شخصی خود به این خبر واکنش نشان داده و به انتقاد از ایجاد اختلال در فعالیت سرویس‌های پیام کوتاه پرداخته‌اند.

به استناد خبر ایسنا، گفته شده که این محدودیت ظاهرا با دستور قضایی و برای تمامی سرویس‌های پیامک کوتاه تا اطلاع ثانوی در سراسر کشور اعمال شده است.

پیگیری برای تایید یا تکذیب این موضوع از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به نتیجه نرسید اما شواهد نشان می‌دهد در زمینه پیامک‌های انبوه بانک‌ها محدودیتی وجود ندارد اما برای اطلاع‌رسانی اگر پیامک‌ها از تعدادی بیشتر شود امکان ارسال وجود ندارد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (1 vote)
سیتنا 5
2022-10-16 08:35

افزودن دیدگاه جدید